Masseutsending av epost

knuttt

Medlem
Her er Markedsføringsloven § 15 relevant. Du blir straffet med store bøter dersom Forbrukerombudet mottar klager. Med andre ord: dette er ikke lov.

Dine kunder/besøkende må selv registrere sin e-postadresse og godta at de legges til i en slik nyhetsliste.

spikre

peterhamre.no
Husk også at hvis du får noen til å aktivt godta å motta nyhetsbrev, så skal det være veldig spesifikt hva de godtar å motta nyhetsbrev om. Generell reklame er ikke lov så vidt jeg har forstått. F.eks. kan ikke et nyhetsbrev for Aftenposten Bil sendes deg mail om Aftenposten Helse.

Men har det ingenting å si hva slags epostadresse man sender til da?

Selv får jeg masse reklame tilsendt på min "post@mittnavnermittdomene.net", og påpeker jeg dette får jeg beskjed om at, joda, det er fullt lovlig, fordi det er en "generell" epostadresse. Hadde jeg derimot brukt "mittnavn@mittnavnermittdomene.net", hadde det ikke vært tillatt ...

spikre

peterhamre.no
Selv får jeg masse reklame tilsendt på min "post@mittnavnermittdomene.net", og påpeker jeg dette får jeg beskjed om at, joda, det er fullt lovlig, fordi det er en "generell" epostadresse. Hadde jeg derimot brukt "mittnavn@mittnavnermittdomene.net", hadde det ikke vært tillatt ...

Det stemmer. post@ info@ osv. er firmaets adresse, ikke en persons adresse. De er dermed ikke omfattet av bestemmelsene.

Topp