Markedsføring via Twitter

Johan

Medlem
Har nå har jeg drevet markedsføring via FB, LinkedIn, og nyhetsbrev på mail i tillegg til annonsering.

Er helt gønn når det gjelder Twitter, følger ingen og aner knapt nok hva det er. Noen som har erfaring med å bruke Twitter i markedsføring?

metallian

Medlem
Jeg bruker twitter endel til markedsføring av artikler, sterkt varierende hva jeg får igjen for det men det tar jo ikke mye tid da.

Noen kjappe tips etter min erfaring:

1. Bruk tid, vær seriøs-få følgere. Egne ekte følgere er gull, de gir en RT innimellom :)

2. IKKE SPAM-se pkt 1

3. Bruk riktige hashtags, selv uten følgere kan du få noe trafikk med gode overskrifter/tweeter med riktige hashtags

RAH

Medlem
En annen viktig ting å tenke på er å tweete på riktig tidspunkt.

Det kommer an på hvor ofte du tweeter, men min erfaring er at folk har bedre tid og tar seg derfor tid til å lese artikler etc på kvelden. Tweete rundt kl 22-23 er gull :)

AnneB

Medlem
Denne må jeg følge med på... Har over 4000 følgere på Facebook, men 10 stakkarslige på Twitter. Nå har jeg ikke brukt mye tid på å hverken sette meg inn i eller gjøre veldig mye ut av Twitterkontoen, men jeg er at jeg har alt vinne på å få tips på dette :)

metallian

Medlem
RAH:Godt poeng, det er jo samme som på FB også forøvrig- men på twitter merker jeg at jeg må tilpasse det MYE dersom det dreier seg om nisjer. Har jeg f.eks en artikkel om spansk fotball "må" jeg poste denne litt før eller litt etter kampene i Spania spilles, ellers blir det lite effekt.

RAH

Medlem
Ja, problemet med Twitter er at man ofte følger mange. Derfor har dine tweets kort "levetid". Jeg har 12,5k følgere på Twitter og 1k på Facebook. Jeg får en del trafikk fra Twitter. Jeg reposter tweets/poster med jevne mellomrom fordi det er alltid mange som ikke har sett det.

En annen ting å huske på er at veldig mange (les majoriteten/de fleste) bruker Twitter via mobil. Dette er litt dumt for en sides inntekter, enten om det er salg eller annonser.

Topp