Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Markedsføring til nettbutikk

Lovebaby

New Member
Hei

Jeg har nylig åpnet en nettbutikk og kunne trengt noen tips om hvordan jeg kan markedsføre denne for å få mest mulig kunder! Jeg er allerede godt igang på Facebook ;-)

Finnes det noen epostlister jeg kan ta i bruk?

Håper noen kan hjelpe meg med noen tips!!

Lovebaby ;-)
 

spikre

peterhamre.no
Google Adsense !!!
- Tilpasse budsjetter hele tiden
- Kun målrettet trafikk
- Optimalisering over tid gjør at du får svært mye igjen for hver annonsekrone.
- 80% av alle som leter etter noe, prøver Google får de gjør en handel.

Videre vil jeg støtte Dag i at SEO er den viktigste jobben. Om du ikke kan mye om det, les på forumet. Du finner svar på ALT du lurer på.
Kort basic SEO:
- Skriv og beskriv alt.
- Få linker fra relevante nettsteder.
- Husk å bestemme deg på forhånd hvilke(t) søkeord du vil optimalisere bra på.

På generell basis vil jeg FRARÅDE bruk av Kelkoo og andre prissammenligningstjenester. De er svært kostbare, og generer sjeldent verdifull trafikk. Unntaket er om du driver innen digital/data-kategorien - og vet du er blant de billigste!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Du mener Adwords og ikke Adsense antar jeg? :)

Joda, Adwords er helt greit det, men bakdelen er at du kun får trafikk så lenge du betaler for annonsene. Så fort du slutter å kjøre kampanjer, forsvinner også all trafikk herfra. Når man i tillegg vet at det kun er noen få prosent som klikker på disse annonsene, kontra de vanlige søkeresultatene, er det for meg liten tvil om at SEO (søkemotoroptimalisering) er mye bedre.
 

picxx

Well-Known Member
Du kan ikke "ta i bruk" epostlister til privatpersoner medmindre disse er opt-in lister du selv har skaffet deg, eller kunder fra butikken din.

Du skriver ikke noe om du mener betalt markedsføring (som ofte er kortsiktig, men trafikkmessig stor) eller gratis markedsføring (som ofte tar tid, kan gjøres selv og trafikkmessig ikke noe å skryte av, men ofte veldig relevant).
 

Lovebaby

New Member
Tusen takk for gode tips ;-) !!
Kom gjerne med fler :) !!

Picxx; jeg mente gratis markedsføring eller billige alternativ i starten. Går det dårlig, så må jeg vel punge ut med litt etterhvert :)
 

namaste

Medlem
Tusen takk for gode tips ;-) !!
Kom gjerne med fler :) !!

Picxx; jeg mente gratis markedsføring eller billige alternativ i starten. Går det dårlig, så må jeg vel punge ut med litt etterhvert :)

Det høres ut som en dårlig strategi... Du burde heller sette av et budsjett til kroner du kan bruke på å prøve deg frem for å finne konverteringsraten på ulike markedsføringsaktiviteter i form av kroner solgt i butikken din. Dette er nøkkelinformasjon du like godt kan innhente først som sist.

SEO er en ting, men SEO hjelper deg bare litt på vei. Avhengig av hva du selger, kan det godt være at kunden ikke aktivt søker opp produktet, men at en annonsekampanje feks, eller andre mer offensive markedsaktiviteter kan virke kjøpsutløsende.

AdWords er bra og rimelig, og du kan like så godt begynne med noen hundrelapper dagen der, og se det an litt. Noe annet du burde undersøke, er mulighetene for å få en avtale med et affiliate-nettverk. Da betaler du typisk en prosentsats i provisjon av alt besøkende fra nettverket handler hos deg, samt ofte en mindre fast avgift. Du kan i vertfall regne litt på det og se hvor mange produkter du må ha solgt før du er null.

Og vedrørende e-postlister: det picxx sier er delvis korrekt. Finnes dog flere firmaer som innhenter både e-post og mobilnummer med tillatelse til å sende de reklame i forbindelse med konkurranser osv. Directmedia.no er rimelige. Pass på å prute om de gir deg en pris over 5 siffer...
 
Sist redigert:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du burde heller sette av et budsjett til kroner du kan bruke på å prøve deg frem for å finne konverteringsraten på ulike markedsføringsaktiviteter i form av kroner solgt i butikken din.
Hva mener du her?

PS: Noen hundrelapper dagen blir fort 100k i året. Det er langt fra alle som har eller tar seg råd til det.
 

namaste

Medlem
Hva mener du her?

PS: Noen hundrelapper dagen blir fort 100k i året. Det er langt fra alle som har eller tar seg råd til det.

Jeg mener du bør tidligst mulig finne ut hvor mange annonsekroner du må bruke per hundrelapp i salg i de ulike kanalene. Kan fort vise seg at det ikke lønner seg å annonsere på Google AdSense, fordi ROIen stinker, mens det lønner seg å stappe ubegrenset penger inn i spamming, fordi ROIen her er svært god.
 
Topp