Markedsføring mm

kongen

kongemedlem
Hvor og fra hvem har dere lært markedsføring ifra?
Seo og alt innen konvertering, annonseskriving osv?

Har dere noen kurs dere anbefaller, eller har dere
bare lest litt rundt omkring på internett?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har en liten liste gode blogger jeg leser. Det er egentlig ikke så mye dype hemmeligheter som mange skal ha det til - det gjelder bare å være kreativ. F.eks å utføre søkemotoroptimalisering er det jo igrunn bare 3 deler som gjelder:

- Onsite optimalisering. Her er det ingen dype hemmeligheter. Dette kan du lese deg til hvor som helst.
- Innhold. Er innholdet bra og lever opp til brukerenes forventninger, samtidig som det inneholder riktige keywords og er lestbart av Google? Skriv det for brukerene, så optimaliserer du det for Google.
- Lenker. Det er vel her kreativiteten kommer inn i bildet og jeg har enda til overs å se en lenkebyggingsguide jeg føler er god. For min del varierer knepene fra case til case, så det er litt vanskelig å skrive noen god guide for dette.

Adwords kan du lære det aller meste om gjennom den adwords university eller hva det nå het. Det eneste de ikke lærer deg er å være kreativ med annonsetekstene dine.

Brukervennlighet finner du mye om gjennom f.eks bøkene på amazon. Dette området er jeg ikke så alt for god på selv enda, men en ting du så absolutt bør vurdere sammen med brukervennlighet er Dedicated Server Hosting | VPS | Domains | Webhosting | Private Racks by LeaseWeb. Disse to tjenestene går hånd i hånd. Dette er et område det stadig forskes mer på om dagen. Jeg spår at i fremtiden vil man ikke bare kunne selge SEO og SEM, slik mange firmaer gjør i dag. Jeg tror de firmaene som kan tilby webanalyse vil være de som overlever i lengden, da de rett og slett kan hjelpe trafikken de sender til kundene hele veien fra start til slutt. Hva er poenget med å pøse på med trafikk om man ikke vet hva som skjer med den når den har havnet på nettsiden? Enda bedre vil det nok gå for de som kan tilby design- og utviklingstjenester også.

Jeg har aldri tatt et kurs, kjøpt en ebok eller noe som helst. Det eneste jeg har betalt meg inn på er seomoz, men det er fordi de har noen flotte verktøy. Dog studerer jeg nå markedsførings og business, samtidig som jeg går på meetups for folk innenfor samme bransjen en gang i måneden - dette lærer jeg utrolig mye fra.

peterandrej

pensjonert moderator
Kurs er jo greit, men en god utdannelse er alfa og omega. Jeg har 1 årig markedsføringsstudier fra Høyskole, og det var et veldig nyttig år. Anbefales.

picxx

WF 09
Registrer deg på Thevault.bz - trenger du aldri noe annet :)

Bittorrents???

Blir jo som å spørre om hvordan noen lærte å sykle, og får til svar at man trenger ikke annet enn piratebay det. Skjerpings!

Daniel

q(O_o)p
Serr, er det ingen her som bruker the vault?

Største businesstrackeren i verden - alt av e-books og videoer blir lagt ut der. Stompernet, Membernaire osv.

picxx

WF 09
Serr, er det ingen her som bruker the vault?

Største businesstrackeren i verden - alt av e-books og videoer blir lagt ut der. Stompernet, Membernaire osv.

3.4 Ulovlig materiale
Norsk lov gjelder her også. Innlegg som klart strider mot norsk lov vil bli slettet umiddelbart uten noen form for melding til innleggsskriver.
Torrents, warez, crackz og p2p fildeling er heller ikke ønskelig, eller ønskes linket til fra webforumet

https://www.webforumet.no/forum/ris-og-ros-og-litt-nytt-fra-wf/1331-regler-forumet.html

FYI :)

picxx

WF 09
Gjorde jeg noe ulovlig nå også?

Torrents, warez, crackz og p2p fildeling er heller ikke ønskelig

Les forumreglene Daniel.
Slikt er ikke ønskelig på WF.
Det finnes tusenvis, om ikke millionvis med slike plasser å søke etter info på, men her på WF tar vi avstand fra dette.
Capiche?!

Topp