Markedsføre et anti-snorke produkt

ChrisE

Medlem
I disse dager driver to partnere og jeg å utvikle et helse produkt som forhindrer brukerne å snorke. Det er inget revolusjonerende produkt, men det er i mine øyne ganske genialt. Innovasjon Norge "tente" også på ideen og mente den var orginal og god. Vi kommer til å fortsette sammarbeidet med dem, men jeg ønsker også tips fra dere angående markedsføring. I første omgang kommer vi til å selge produktet fra en selvstendig nettbutikk jeg jobber med å få opp.

Enda et produkt som "liksom" skal forhindre snorking tenker dere da. Jeg kan ikke gå dypere inn på detaljene ettersom vi venter på noen juridiske svar(dette er ikke mitt området, så jeg er ikke sikker på detaljene her. Men jeg tror det har å gjøre med merkevarebeskyttelse). Dette produktet er egentlig utrolig enkelt, men likevel viser det seg at 90% av de som bruker produktet ikke snorker.

Målgruppen vår er hovedsakelig personer over 30år og oppover.

Mitt spørsmål til dere blir da:

- Hvordan ville dere gått frem for å markedsføre et helse produkt som forhindrer snorking?
- Hvilkene markedskanaler på internett burde jeg bruke? Jeg har allerede tenkt på kvinneguiden.no.

Jeg setter pris på alle tips.

Bjørnar

Gründer
jeg har prøvd ALT av anti-snorke-stash, fra skum i halsen, tabletter, ørten forskjellige nesesprayer, nese-strips og også pustemaskin.

kom igjen, dette tester jeg gjerne. send pm dersom dere trenger en testkanin.

få avtale med apotekene, de selger vanvittige mengder av slikt stash som nevnt over her.

ChrisE

Medlem
Vi har allerede tenkt å få inn avtaler med apoteker. Vi ønsker å ta ett skritt av gangen for å se hvordan markedet "tar i mot" produktet vårt. Det er litt utradisjonelt i forhold til de produktene som allerede er ute på markedet.

Jeg kan generelt veldig lite om blogging, men er det noen med forslag til populære blogger som er rettet mot denne målgruppen? Altså personer over 30år, spesielt kvinner(som kjøper for mannen sin). Hvordan burde man gå frem for å få disse bloggerne til å skrive om produktet vårt?

Sist redigert:

Bjørnar

Gründer
finn en bunke med folk som kan teste dette, og bruk resultatene derfra i all markedsføring.

det er utrolig mange damer i verden som sover med menn som snorker. å "ufarliggjøre" dette for damer, og få dem til å handle dette til mannen er 1 ting, men får du mannen til å kjøpe dette selv så er dere kommmet meget langt..

kongen

kongemedlem
Er det et produkt som kjøpes én gang, eller er det abonnementsprodukt som man må kontinuerlig kjøpe.

ChrisE

Medlem
Høres bra ut jebbis. Takk for svar.

Det er et produkt som kjøpes en gang. Ikke en forbruksvare i den forstand at det "brukes opp".

ChrisE

Medlem
Det er absolutt en mulighet. Jeg må se nærmere på det. Er det noen her som har erfaring med å bruke den av disse?

Kassimaja

Geocacher
Hvorfor er det slik at folk tror at mennsnorker mer enn damer? Hva med å kjøre markedsføring om natten på fb og div. nettaviser. "Våknet du av at partneren din snorket?"

Kassimaja

Geocacher
Da vil mitt stalltips være å markedsføre produktet overfor menn som kan kjøpe det til sine livsledsakere...

ChrisE

Medlem
Du mener vel omvendt? Eller misforstår jeg deg nå.

Ettersom det er flest menn som snorker så burde vi rette markedsføringen mot dem. Men mitt inntrykk er at det ofte er kvinnene som kjøper produktene til sine menn. Dette kan selvfølgelig være feil. Men man plages veldig ofte ikke av sin egen snorking. Ihvertfall ikke i samme grad som din partner. Derfor er det vel logisk at det er partneren som går lei og veldig å finne alternative løsninger.

Kassimaja

Geocacher
Det er jo slik alle markedsfører snorkeprodukter. Hvorfor ikke snu det litt på hodet?

Msites Ltd

Livsnyter
Først av alt, det er en grunn til at "alle" legger hovedtyngden av slik markedsføring i kvinnekanalene. Det er fordi det er der det gir mest igjen for pengene. Følg dette!!!!

Videre betyr jo ikke det at man ikke skal markedsføre i kanaler hvor menn er tilstede. Men, bruk pengene der du får mest igjen for dem. Som nystartet har man ikke råd til å sette standard for bransjen!!!

Du sier ingenting om det er et høyt eller lavt priset produkt, men jeg antar det er høyt siden det ikke er en forbruksvare.
Det betyr at inngangsterskelene også er høyere og man vil ha mer sikkerhet for at det fungerer.
Som noen andre her sier er det da viktig at du bygger opp en tillit til kunden gjennom referanser. Det beste da er å finne noen referansepersoner som har en viss tillit hos befolkningen allerede (les: kjendiser/kjente mennesker).
I tillegg er det selvfølgelig smart å ha et snitt av den normale befolkning som referansepunkter. Bruk gjerne video til dette!
Hvis du får folk til å bli med på studier som kan dokumenteres er det jo helt konge!

Lykke til med salget!

Topp