Markedsavdelingen AS - gi meg telefonnummer og adresse?

Kassimaja

Geocacher
Jeg har fått en "informasjonsmail" fra firmaet Markedsavdelingen AS som tilbyr en tjeneste der de kan gi meg telefonnummer og adresse til alle som besøker min nettside. Er dette mulig uten å be hver enkelt som besøker nettsiden om denne informasjonen? Finnes det en metode for å trekke ut denne informasjonen?

kongen

kongemedlem
Hehe, hørtes suspekt ut...

Tror ikke det finnes noen lovlig metode å hente ut opplysninger om hvem som er bak en ip-adresse fra bredbåndsleverandøren uten at en politianmeldelse er innlevert.

Kassimaja

Geocacher
Så hvis de skal få til dette vil politiet i namdalen fort bli overarbeidet...

kongen

kongemedlem
Så hvis de skal få til dette vil politiet i namdalen fort bli overarbeidet...

De blir nok sinnsykt overarbeidet ja. Eller kanskje arbeidsløsheten havner på 0% takket være Markedsavdelingen. Tror nok Markedsavdelingen må være kreativ med å finne på årsaker til anmeldelser også...

For å få til det de lover så må de nok ha en eller annen <form> hvor leseren taster inn telefonnummeret sitt, navnet sitt, eller annen info som kan identifisere de.

Kassimaja

Geocacher
Jeg har sendt dem en mail der jeg ber om mer info. Klarer de å levere meg dette så kan de se fram til et langvarig samarbeid for å si det sånn...

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har sendt dem en mail der jeg ber om mer info. Klarer de å levere meg dette så kan de se fram til et langvarig samarbeid for å si det sånn...

Dere treffes i fengslet, hehe. Det å automatisk hente TLF-nummer osv fra en intetanende bruker MÅ jo (håper jeg da) stride mot minst to hundre paragrafer innenfor personvernet.

Kassimaja

Geocacher
Alt avhenger helt sikkert av hvordan det gjøres og jeg er rimelig usikker på om det går ann å gjøre dette automatisk i dethele tatt. Utgangspunktet mitt for denne tråden er at dette ikke er mulig, men at jeg vil forsøke å finne ut hva de prøver å selge meg.

webpiken

Medlem
Ja, dette var noe ordentlig sprøyt :-D

Den eneste måten det kunne gått på var jo hvis man enten

Får brukeren selv til å fylle det ut før de besøker siden.

eller

Har kontakt med utro tjenere hos absolutt alle ISP-er som tilbyr nett her i landet (verden?), som gir deg info utfra sine logger.

Så rent bortsett fra at det siste er veldig ulovlig, hadde man heller ikke fått nøyaktig informasjon.

Ved den første metoden kunne jo folk lett kunnet skrevet inn sprøyt (hvor mange ganger har man ikke gjort det et sted man må fylle ut e-postadresse, men ikke har lyst ...)

Når det gjelder ISP-tilnærmingen er det jo ikke den som eier internettabonnementet som står for all surfing på det. Resten av familien, venner, folk som snylter på andres åpne trådløse nettverk.

I tillegg til alle de som surfer på mer generelle forbindelser som på jobben, på studiesteder, internettcafeer og så videre.

Ikke glem å post eventuelle svar du får, hadde vært interessant å høre hva de sier!

Kassimaja

Geocacher
Jeg fikk svar fra dem i dag. Som dere ser av svaret gjelder dette kun bedrifter og da sporer de ikke ned til hvem i bedriften en gang. Kun en vanlig ip lookup.

Hei!

Dette gjelder selvfølgelig ikke privatpersoner, men bedrifter hvor vi sporer

og definerer brukeren.

Hvis dere jobber noe mot bedriftsmarkedet, er dette et fantastisk verktøy!

Vi hjelper også kunder med bedre synlighet og høyere rangering på Google.

Kan vi avtale en demo?

picxx

WF 09
Så det de gjør er at de kjører et kollektivt whois søk,
trekker ut bedriftene som har surfet på siden din og oversender listen?

Ja, veldig nyttig....

Kassimaja

Geocacher
Hoho, spesielt nyttig for Brukbarbok vil jeg tro ...

Ja, spesielt siden de få bedriftskundene vi har er så klart definert at dem har vi stålkontroll på. I tillegg er vi så idioter på nett at vi ikke har klart å søke opp den informasjonen selv hvis vi skulle ha hatt behov for den ;)

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Dere ser virkelig ikke nytten i slike verktøy? Jeg har jobbet med kundesider hvor vi brukte IPen til å gjøre følgende:

- Skjule områder av nettsiden for konkurrenter
- Varsle når en bedrift har vært innom (utifra det vi hadde samlet inn), slik at det var mulig å gjøre en "cold-contact" til denne bedriften
- Overvåke konkurrenters trafikk på nettsted

Business Intelligence (BI) er viktigere enn dere tror. Anbefaler å lese mer om det.

Eneste feilen jeg ser her er at de ikke forklarer nytten av verktøyet bra nok!

Topp