hansson
Langveisfarende
Frilansinfo .no ser grei ut i alle nettlesere, inkludert IE 7, men sidebar og footer går helt i oppløsning i IE9 (har ikke sjekket i IE8). Først må jeg lufte min frustrasjon over at IE har klart kunststykket å ikke ha bakoverkompatibilitet slik at ting som faktisk fungerte bra i eldre nettlesere ikke lenger funker i den aller nyeste. Det er jo høl i hue. Og når siden ser helt lik ut i alle andre nettlesere kan vi vel konkludere med at IE nok en gang har klart kunststykket å lage noe som er ehem "forskjellig" fra alt annet.
Lurte på om noen her inne kunne hjulpet meg med å finne feilen. Jeg får ikke installert IE 8 eller 9 her hos meg. Det ser ut som det kan være noe med list-style-type:none i css som ikke lenger blir tatt hensyn til i IE9, slik at det kommer runde punkt/prikker foran li-elementene i sidebar. Men de kommer bare noen steder... den øvre delen av sidebaren er grei selv om disse også har li-elementer med div-er inni.
Footeren legger seg utenpå wrapperen også, selv om det ser ut som alt er riktig i firebug. Noen tips?
Lurte på om noen her inne kunne hjulpet meg med å finne feilen. Jeg får ikke installert IE 8 eller 9 her hos meg. Det ser ut som det kan være noe med list-style-type:none i css som ikke lenger blir tatt hensyn til i IE9, slik at det kommer runde punkt/prikker foran li-elementene i sidebar. Men de kommer bare noen steder... den øvre delen av sidebaren er grei selv om disse også har li-elementer med div-er inni.
Footeren legger seg utenpå wrapperen også, selv om det ser ut som alt er riktig i firebug. Noen tips?