Maltraktert side, kun i Internet Explorer 9 (8?)

hansson

Langveisfarende
Frilansinfo .no ser grei ut i alle nettlesere, inkludert IE 7, men sidebar og footer går helt i oppløsning i IE9 (har ikke sjekket i IE8). Først må jeg lufte min frustrasjon over at IE har klart kunststykket å ikke ha bakoverkompatibilitet slik at ting som faktisk fungerte bra i eldre nettlesere ikke lenger funker i den aller nyeste. Det er jo høl i hue. Og når siden ser helt lik ut i alle andre nettlesere kan vi vel konkludere med at IE nok en gang har klart kunststykket å lage noe som er ehem "forskjellig" fra alt annet.

Lurte på om noen her inne kunne hjulpet meg med å finne feilen. Jeg får ikke installert IE 8 eller 9 her hos meg. Det ser ut som det kan være noe med list-style-type:none i css som ikke lenger blir tatt hensyn til i IE9, slik at det kommer runde punkt/prikker foran li-elementene i sidebar. Men de kommer bare noen steder... den øvre delen av sidebaren er grei selv om disse også har li-elementer med div-er inni.

Footeren legger seg utenpå wrapperen også, selv om det ser ut som alt er riktig i firebug. Noen tips?

Nutz

Med lem
Er noen feildeklarasjoner som Firefox også finner i CSS på siden din, og sløyfer.

Har ikke lastet ned IE9 enda her, tror det er et prinsipp.. :)

hansson

Langveisfarende
Se det ja, i min enfoldighet har jeg faktisk aldri brukt det feilkonsollet, fant det nå takket være deg Nutz. Ser nå at fyren som har kodet wordpress-bunaden konsekvent har utelatt semikolon etter siste verdi i hver css-regel (eller hva de nå heter disse blokkene med css). Det var kanskje tillatt i 2007 men muligens ikke lenger? Hva tror dere er riktig? Har satt på noen semikolon så får vi se om det fjerner noe ekstra padding eller noe som IE legger på. Var en del padding:0-greier der.

Topp