Mailingliste

ChrisE

Medlem
Jeg sitter på en mailing liste på ca. 500 personer med ungdom mellom 14-26 år som har registrert seg frivillig for å motta tilbud og rabatter i innboksen. Planen er å ta kontakt med firmaer for å tilby dem å bruke mailinglisten til å reklamere for produkter og slikt. Det må være genialt for firmaer og sende ut nyhetsbrev til såpass mange ungdom når det for eksempel er nye spill lanseres. Jeg vet det er litt vagt, ettersom jeg ikke sitter på mer informasjon enn det jeg har gitt dere. Men hvordan burde jeg gå frem for å få utnyttet denne listen best mulig?

Dre_C

Medlem
Du må nok ha mange flere i maillisten hvis du skal tilby den til firmaer og lignende. 500 medlemmer er svært lite i en mailliste. Skal det lønne seg med en mailliste så tenker jeg at den bør ha ca 50 000 medlemmer før en kan gjøre noe lønnsomt med den.

Sist redigert:

KristianM

Medlem
Og har de som meldte seg på mailinglisten godkjent at du kan bruke mailen til ditt og datt, og selge den videre?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg kan ikke akkurat si at dette er intrykket jeg får når man melder seg på maillisten din. Du har jo selv skrevet i en annen tråd her på forumet at folk på denne lista skal motta rabatter og gode tilbud. Du skriver jo ingenting om at det er direkte reklame du sender ut slik som du skriver lenger oppe, da som f.eks informasjon om et spill som lanseres.

Om du vil utnytte epostlisten din riktig kan du jo sende ut f.eks rabattkoder fra forkjellige butikker. Dersom jeg hadde vært påmeldt din liste ville jeg rimelig kjapt meldt meg av den igjen etter og ha lest denne tråden.

Er også enig med dre_c, 500 mailadresser er lite dersom du kun har adressen. Du må nok legge til en 0 før det begynner å ligne intressant. Om 50.000 adresser er nødvendig for at det skal være noe verdi vet jeg ikke. Syns det hørtes mye ut før noen kroner skal komme.

KristianM skrev:
Og har de som meldte seg på mailinglisten godkjent at du kan bruke mailen til ditt og datt, og selge den videre?
Selv tolket jeg dette som at trådstarter vil sende epostene ut selv, og ikke gi epostadressene videre til en tredjepart. Derimot har jo mottakerne på denne lista godtatt at de kan motta rabatter og tilbud. Reklame har de aldri sagt ja til.

ChrisE

Medlem
Takk for svar. Jeg forstår kritikken din Mr Vest, men jeg tror det har oppstått noen misforståelser her. Jeg har ikke tenkt å sende ut reklame i den forstand at medlemmene ikke får noe igjen.

"Det må være genialt for firmaer og sende ut nyhetsbrev til såpass mange ungdom når det for eksempel er nye spill lanseres."

Jeg ønsker å forhandle meg til rabatter på disse nye spillene som jeg da kan tilby mine medlemmer. For eksempel så kan et firma ved å tilby 15% rabatt på forhåndsbestilling av spillet til våre medlemmer, få meg til å sende ut et nyhetsbrev til medlemmene med tilbudet.

Om du ikke ønsker å være medlem av min side, så er det opp til deg. Du skriver i den andre tråden at jeg ikke er ute etter tilbakemelding, men kun reklame. Jeg har skrevet innlegget under "Generell markedsføring" og ikke "Tilbakemeldinger", rett og slett fordi jeg ønsker å reklamere for tilbudet mitt til firmaer som ser en mulighet til å sammarbeide.

Jeg forstår at du er kritisk. Om det er noe mer du lurer på , så bare sleng det ut her. Nå skal jeg hoppe i dusjen og ta meg en kopp kaffe ;)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
ChrisE skrev:
Jeg ønsker å forhandle meg til rabatter på disse nye spillene som jeg da kan tilby mine medlemmer. For eksempel så kan et firma ved å tilby 15% rabatt på forhåndsbestilling av spillet til våre medlemmer, få meg til å sende ut et nyhetsbrev til medlemmene med tilbudet.

Om det er dette du legger i "reklame" så ser jeg overhodet ikke noe galt i det. Om du virkelig vil legge tid på slikt syns jeg du gjør en kjempejobb. Virkelig bra. Det at jeg skrev det i andre tråden stemmer, og jeg skrev det fordi det kom en tilbakemelding litt lenger oppe. Jeg visste selv at du ikke ville ha noen tilbakemeldinger der. Det var jo derfor jeg skrev det.

Jeg må vel egentlig bare beklage at jeg misforstod hva du la i "reklame" her. :)

Dre_C

Medlem
Hvilket program du til utsendelse av mailene? Har du statistikk på hvor mange epost som blir stoppet av spam filter, hvor mange som blir åpnet og hvor mange eposter som genererer klikk?

Jeg bruker sender mail gjennom mailchimp.com og er fornøyd med statistikken jeg får der.

Topp