Kenneth Dreyer
Well-Known Member
Hei,
Innenfor markedsføring blir det mer og mer vanlig for markedsføringselskapene og konsulentene å ta seg betalt provisjon etter ytelse. Dette fungerer jo selvfølgelig flott, men kan skape problemer. Et av de største problemene jeg ser er å måle hva som skjer på telefonen.
Hvordan kan jeg som markedsfører måle hvor mye trafikk en kunde får fra nettsiden sin gjennom telefonen? En måte er selvfølgelig å opprette et eget telefonnummer, men fortsatt ser jeg ikke for meg noe god løsning siden jeg da må stole på tallene jeg da får oppgitt fra min kunde. Disse kan enkelt manipuleres for å gi meg en lavere utbetaling. Er det noen måte å oppretteholde en telefonstatestikk, som gjerne kan leses fra internett?
En annen metode jeg ser for meg må være en "ring meg" funksjon, istedenfor å opplyse telefonnummeret på nettsiden. Problemet med dette er at jeg ser for meg at mange potensielle kunder vil forsvinne, avhengig av hvilken bransje det er. I rørlegger bransjen kan det ofte hende kunden vil få tak i en rørlegger så fort som mulig, og da kan det hende de går videre til neste firma om man bare tilbyr de en "skriv inn nummeret så ringer vi så snart vi har tid"-funksjon.
Finnes det noen gode løsninger for dette, som ikke nødvendigvis koster skjorta?
Innenfor markedsføring blir det mer og mer vanlig for markedsføringselskapene og konsulentene å ta seg betalt provisjon etter ytelse. Dette fungerer jo selvfølgelig flott, men kan skape problemer. Et av de største problemene jeg ser er å måle hva som skjer på telefonen.
Hvordan kan jeg som markedsfører måle hvor mye trafikk en kunde får fra nettsiden sin gjennom telefonen? En måte er selvfølgelig å opprette et eget telefonnummer, men fortsatt ser jeg ikke for meg noe god løsning siden jeg da må stole på tallene jeg da får oppgitt fra min kunde. Disse kan enkelt manipuleres for å gi meg en lavere utbetaling. Er det noen måte å oppretteholde en telefonstatestikk, som gjerne kan leses fra internett?
En annen metode jeg ser for meg må være en "ring meg" funksjon, istedenfor å opplyse telefonnummeret på nettsiden. Problemet med dette er at jeg ser for meg at mange potensielle kunder vil forsvinne, avhengig av hvilken bransje det er. I rørlegger bransjen kan det ofte hende kunden vil få tak i en rørlegger så fort som mulig, og da kan det hende de går videre til neste firma om man bare tilbyr de en "skriv inn nummeret så ringer vi så snart vi har tid"-funksjon.
Finnes det noen gode løsninger for dette, som ikke nødvendigvis koster skjorta?