Liquid Barcodes
New Member
Med ny markedsføringslov som åpner for bruk av kuponger og medgift, trenger man gode verktøy for å kunne håndtere dette.
Mobile strekkoder vil kunne løse utfordringen for mange bedrifter, samtidig som man kan bygge verdifulle markedsdatabaser som åpner for nye inntektsstrømmer i en 1 til 1 markedsføring.
Mobile strekkoder er en prisvennlig og total målbar responsløsning for de fleste typer markedsaktiviteter.
Her er et eksempel:
Storkiosken AS ønsker å få flere kunder inn i butikken, og stiller samtidig som krav at de ha en nøyaktig effektmåling av de markedsaktivitetene som gjøres for å oppnå dette.
Ved å kommunisere gratis kaffe til alle som handler avis, håper de at dette vil kunne øke besøket og den totale omsetningen.
Storkiosken velger mobile kuponger som utløsning, som kunden viser frem og som avleses i kassen.
De planlegger markedsføring i lokalavisen både på print og nett, og vil samtidig kjøre spotter på den lokale radiostasjonen.
På print er budskapet: KJØP DAGENS AVIS Å FÅ MED GRATIS KAFFE. SMS: KAFFE TIL 2290.
På internett er budskapet: KJØP DAGENS AVIS Å FÅ MED GRATIS KAFFE.
TAST INN DITT MOBILNUMMER OG KLIKK PÅ "JA TAKK"
På radio er budskapet: KJØP DAGENS AVIS Å FÅ MED GRATIS KAFFE.
SMS: STORKIOSKEN til 2290.
Når kunden velger å respondere på budskapet i kampanjen, vil en mobil strekkode sendes ut til kundens telefon. Denne medbringes av kunden og leses av i kassen på Storkiosken AS med strekkodeleser.
På denne måten skaper Storkiosken AS en total målbar markedskampanje, helt fra de forskjellige kanalene og frem til kasseapparatet i kiosken.
De vet nøyaktig hvor mange respondenter de har fra hver kanal i kampanjen, og de vet også hvor mange av respondentene som faktisk benyttet seg av tilbudet om gratis kaffe.
I etterkant er det lett å regne seg frem til hvilken kanal som gav best respons, men ikke minst, hvor stor gjennomsnittlig handel på hver enkelt kupong-kunde var.
[ Bra innlegg, men som sagt, om du ønsker å annonsere, ta kontakt med forumets eier
picxx]
Mobile strekkoder vil kunne løse utfordringen for mange bedrifter, samtidig som man kan bygge verdifulle markedsdatabaser som åpner for nye inntektsstrømmer i en 1 til 1 markedsføring.
Mobile strekkoder er en prisvennlig og total målbar responsløsning for de fleste typer markedsaktiviteter.
Her er et eksempel:
Storkiosken AS ønsker å få flere kunder inn i butikken, og stiller samtidig som krav at de ha en nøyaktig effektmåling av de markedsaktivitetene som gjøres for å oppnå dette.
Ved å kommunisere gratis kaffe til alle som handler avis, håper de at dette vil kunne øke besøket og den totale omsetningen.
Storkiosken velger mobile kuponger som utløsning, som kunden viser frem og som avleses i kassen.
De planlegger markedsføring i lokalavisen både på print og nett, og vil samtidig kjøre spotter på den lokale radiostasjonen.
På print er budskapet: KJØP DAGENS AVIS Å FÅ MED GRATIS KAFFE. SMS: KAFFE TIL 2290.
På internett er budskapet: KJØP DAGENS AVIS Å FÅ MED GRATIS KAFFE.
TAST INN DITT MOBILNUMMER OG KLIKK PÅ "JA TAKK"
På radio er budskapet: KJØP DAGENS AVIS Å FÅ MED GRATIS KAFFE.
SMS: STORKIOSKEN til 2290.
Når kunden velger å respondere på budskapet i kampanjen, vil en mobil strekkode sendes ut til kundens telefon. Denne medbringes av kunden og leses av i kassen på Storkiosken AS med strekkodeleser.
På denne måten skaper Storkiosken AS en total målbar markedskampanje, helt fra de forskjellige kanalene og frem til kasseapparatet i kiosken.
De vet nøyaktig hvor mange respondenter de har fra hver kanal i kampanjen, og de vet også hvor mange av respondentene som faktisk benyttet seg av tilbudet om gratis kaffe.
I etterkant er det lett å regne seg frem til hvilken kanal som gav best respons, men ikke minst, hvor stor gjennomsnittlig handel på hver enkelt kupong-kunde var.
[ Bra innlegg, men som sagt, om du ønsker å annonsere, ta kontakt med forumets eier
picxx]
Sist redigert av en moderator: