Må man betale forskuddsskatt når man har enkeltmansforetak???

smufen81

Medlem
Dette står på Bedin:

Eieren av et enkeltpersonforetak er forskuddspliktig skattyter og skal betale forskuddsskatt i fire terminer til skatteoppkreveren (kemneren/kommunekassereren). Det er skattekontoret som skriver ut forskuddsskatten på bakgrunn av tidligere inntekt. Nye næringsdrivende tar kontakt med skattekontoret for utregning av skattebeløp og for å få skrevet ut forskuddskatt.

alle sier så mye forskjellig at jeg blir jo helt forvirret av dette :p
må man eller må man ikke betale forskuddsskatt???

zapotek

Medlem
Tror du må, men det er jo ikke noe problem. Du må nemlig fylle ut et skjema med det du *tror* du kommer til å tjene det året. Setter du et veldig lavt beløp, så blir det jo nesten ingenting å betale uansett.

smufen81

Medlem
Tror du må, men det er jo ikke noe problem. Du må nemlig fylle ut et skjema med det du *tror* du kommer til å tjene det året. Setter du et veldig lavt beløp, så blir det jo nesten ingenting å betale uansett.

ok, så visst jeg fks skriver at jeg kommer til å tjene 10tusen i 2011, og det viser seg at jeg tjener mye mer, så kan jeg bare regulere dette etter hvert?

zapotek

Medlem
Du kan regulere etterhvert ja. Eller du kan bare sette pengene på bok og betale dem på restskatten året etter.

Topp