Lure adblocker?

mkander

Medlem
Bruker ads fra tradedoubler. Ser at ABP (adblockeren til Firefox) blokkerer reklamen. Det betyr penger tapt. Lurer derfor på om noen av dere har funnet en måte å lure adblockeren?

Eller er det "bad practice"? Hva tenker dere om saken?

Niclas

New Member
Hva tenker dere om saken?

Jeg tenker at de som ikke tåler reklamen trenger ikke se resten av siden heller. Jeg skriver ikke gratis. Så det beste hadde vært å redirekte alle henvendelser fra adblock-lesere til en statisk side som forteller at "vi har mye å by på, men vi jobber ikke gratis, avinstaller adblocker og prøv igjen" (fyll resten av siden med tekstreklame og annet som ikke adblocker sperrer)

Helge

Profesjonell Googlesøker
De som har adblocker installert hadde nok mest sannsynlig ikke klikket på reklamen uansett. Det er ikke de vi tjener penger på.

Joda, taper vell et par impressions, men ikke noe annet vil jeg tro.

mkander

Medlem
Mulig ikke, men brukere som tror de har blokkert alle ads er kanskje mindre reklame-blinde.

Lurer på hvor mange Firefoxbrukere som har Ad-block installert, den prosenten tror jeg er meget høy (ad-block er en av de mest populære addons).

Deezire

Medlem
Jeg tenker at de som ikke tåler reklamen trenger ikke se resten av siden heller. Jeg skriver ikke gratis. Så det beste hadde vært å redirekte alle henvendelser fra adblock-lesere til en statisk side som forteller at "vi har mye å by på, men vi jobber ikke gratis, avinstaller adblocker og prøv igjen" (fyll resten av siden med tekstreklame og annet som ikke adblocker sperrer)

Helt enig. Hvis folk skal lese mitt innhold så får de for helvete lage en impression på reklamen hvertfall. Det er tross alt det som holder siden oppe. Adblock er på mange måter med å drepe Internett slik vi kjenner det i dag; som gratis. Bare se på nytimes.com, der er det pay-per-view.

picxx

WF 09
Bruker ads fra tradedoubler. Ser at ABP (adblockeren til Firefox) blokkerer reklamen. Det betyr penger tapt. Lurer derfor på om noen av dere har funnet en måte å lure adblockeren?

Jupp. :)
Bruk tekstlinker.
Det selger bedre, og er heller ikke noen 'brandingsparole' for annonsøren.
Default grafiske bannere fra annonsenettverk er stort sett fyllmassse og bidrar i stor grad kun til å brande et merke.

TorsteinO

Art Director & grunder
Er vel noen måter det går å lure seg gjennom, men man må nok legge litt energi i det, og kombinere flere ting:

a) Bruk annonser uten "ads" e.l. i linken
b) Bruk størrelser som ikke er standard
c) IKKE bruk de vanlige adserverne, så som f.ex. adsense, tradedoubler, osv
d) Bytt adresse/path/filnavn titt og ofte (hver dag)

e) Legg inn store deler av innholdet brukeren er ute etter, som annonser + samme størrelse som annonser, i samme mappe på serveren din som annonsene ligger osv. Rett og slett så mye som mulig likt som annonsene, så automatiske systemer ikke kan skille annonsene dine fra innholdet.

Sist redigert:
Topp