Logokonkurranse - PenBil.no - feedback?

n0stra

Medlem
Har lagt ut en liten konkurranse på en enkel logo for bilpleieutstyrsbutikken Penbil.no som skal etableres. Under er forslagene som har kommet inn, veldig mye dårlig selvsagt. Usikker dog på et par hvor jeg liker elementer men usikker på font/plassering osv.

Om noen har raske tilabakemeldinger/kritikk på disse evt forslag til hva som funker så tar jeg det gjerne imot.

https://99designs.com/logo-design/contests/create-next-logo-penbil-89224

PS: noen kritikk om å ikke bruke norske designere osv er ikke ønskelig. Dette er snakk om et hobbyprosjekt :)

kongen

kongemedlem
Med alle disse vaskebøttene i logoen så ville det kanskje passe bedre med RenBil istedet for PenBil??

Dag Frogner

Supermedlem
Det var ingen som umiddelbart fanget oppmersomheten min, men du har MYE å tjene på å gi tilbakemeldinger. Sett stjerner på alle logoene, fjern de du absolutt ikke liker og gi designerene tilbakemeldinger om hva du syntes.

De kan jo ikke gjette om du liker den eller ikke når du ikke kommenterer eller gir stjerner. Det er verdt å bruke litt tid på dette.

n0stra

Medlem
Det er bilpleie vi skal selge, "car detailing equipment and services" som nevnt. Bilvask er forsåvidt et av de viktigste feltene i forhold til hva vi skal omsette av både utstyr for å gjøre jobben selv samt ta på oss oppdrag for kundene.

Vaskebøtta har vel kommet som en følge av dette siden det er det mest naturlige verktøyet som enhver person må ha om du skal vaske, rengjøre, rense og polere en bil. Er så utrolig mange cheesy bilpleiebutikker og forhandlere rundtom med de klassiske bilsilouette+navn "logoene" rundtom.

Tonny: nr 12? den som ser ut som Sesame Street logoen? :p

n0stra

Medlem
Selv likte jeg #6 som utgangspunkt best foreløbig, basert på at det ikke bare ser ut som en silhouette lagd utifra et fotografi i tillegg til at det viser til hva vi skal selge/jobbe med som også er et av ønskene fra vår side. Sliter dog med å finne ut hvordan navnet på siden skal være tydelig nok og integrert/passe inn.

Santo

Active Member
Jeg synes colorfulvisuals er inne på noe med sine forslag, f.eks. #71 eller #74.

Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Holder også en knapp på 66 og 67.

Husk at en logo absolutt ikke trenger å fortelle i klartekst hva firmaet gjør (selv om enkelte her inne har misforstått dette litt og tatt det videre til at en logo nærmest skal forvirre...). F.ex. er det veldig kjekt om dere slipper å bytte logo hvis dere utvider til å selge annet enn ren bilpleie, kanskje f.ex. tilbehør for å gjøre bilen pen (nye kromlister/seter/folie til vinduer... gudene vet, jeg er ikke noen bilgutt selv :) ), og da er det litt dumt om logoen har en vaskebøtte i seg :)

jesperwa

Medlem
Jeg var innehaver av PenBil.no før deg. Ønsker deg lykke til!! Dette var min første nettbutikk hvor jeg forsøkte å selge lakkbeskyttelsesprodukter importert fra USA.....!

Topp