Logge inn med Putty (SSH)

testdriver

Ha det bra..
Jeg er helt grønn på MySQL, men noe har rotet seg til i en database og jeg må legge inn en backup.

Forsøker å logge inn hos domeneshop med Putty, men kommer ikke lengre enn til der jeg skal taste inn passord. Stemmer det at det skal være usynlig? Det kommer ingenting når jeg taster, og jeg får bare "Access denied" (feil passord?).

Til info skriver jeg "login.domeneshop.no" i Host Name (med SSH mode) og forsøker med mitt brukernavn og passord hos domeneshop.

Noen som kan hjelpe en stakkar...?

webpiken

Medlem
Har du testet å bruke «brukernavn@scp.domeneshop.no» ?

Nå er det mange år siden sist jeg brukte putty, men jeg logger meg ihvertfall alltid inn med «ssh brukernavn@scp.domeneshop.no» fra terminal, og det fungerer som en kule.

testdriver

Ha det bra..
Jøss, i dag så fungerte det visst.

Nå gjelder det bare å holde tunga rett i munn og prøve å restore databasen uten å starte tredje verdenskrig...

God helg! :)

testdriver

Ha det bra..
Øhhmmm, ok.

Jeg hadde visst en gammel Zen Cart-database (uten noe viktig innhold) i samme database som jeg nå bruker til OsCommerce. Det har ikke vært noe problem inntil nå, nå som jeg skal restore OsCommerce-databasen.

Har gått igjennom .sql-filen, og der er stikkordet "zen" spredd godt gjennom hele filen. Jeg antar at det tilhører Zen Cart. Jeg finner også produktbeskrivelser for OsCommerce som jeg har bruk for.

Har noen peiling på om det finnes en relativt grei måte å fikse dette på? Eller er det totalt nyttesløst å i det hele tatt begynne på?

Det er snakk om ca 20-30 ganske lange produktbeskrivelser, priser og setup.

Til info:
Jeg har bare forsøkt å restore gjennom webadmin i OsCommerce - det fungerte dårlig - jeg har ikke fått det til gjennom Putty ennå.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Beste tips fra en som vet like mye om ikke mindre enn deg: finn tabellen som inneholder beskrivelsen og bruk copy & paste.
Jeg bruker HeidiSQL for å snakke med mysql baser - hvis du ikke vet hvilken tabell det er kan du ta en eksport til en fil, og så bruke notepad for å åpne og søke deg til et av ordene i beskrivelsen, og så lete tilbake til tabell-navn.

F.eks.

Håper det hjelper.

Bjørnar

Gründer
et annet alternativ er å installere phpmyadmin hos domeneshop (noe snodig at de ikke har det installert som standard)

testdriver

Ha det bra..
Takk for svar, folkens. Får nok forsøke Pongs forslag, phpmyadmin virker som mye arbeid for meg. Det viktigste er nok å få ut produktbeskrivelsene, og de kan jo kopieres ut (ref Pong).

Topp