Litt psykologi....

picxx

WF 09
Tar meg selv i flere ganger å sjekke innom adsense hvor det ofte er en del klikk på rundt $1, og synes ikke dette er så mye å rope hurra for.
Logger jeg deretter inn på f.eks. TD og finner en klikkkampanje som betaler rundt 6.- for hvert klikk får man jo omtrent øresus og splasher ut annonsene på enhver ledig annonseplass man kan oppdrive.

Er det litt slik hos dere også, at hjernen ikke helt greier å følge med alle ganger når man sjekker affiliates? Noen plasser euro, gbp, dollar, kroner om hverandre.

Husker jeg for en stund siden fikk ett salg hvor jeg fikk betalt 49 euro og tenkte at ok, det var jo en grei sum. Logget inn hos TD og hadde et par salg på til sammen rundt 400.- der, og syntes det var meget bra. regner man om var det faktisk samme utbetaling på begge plasser :D

metallian

Medlem
Jeg blirr lett forført av click-tøsen ihvertfall..... hun lokker så fint med direkte målbare penger, bare et klikk unna.... euroads har nå click-kampanje på bidit-1.80 pr.click så jeg bestemte meg for å endelig teste "click vs adsense vs TD" problematikken jeg (og andre?) funderer på til stadighet. Bdit bannerne jeg bruke var varierte. jeg plasserte de på flere sider med variert innhold og har hatt tusnevis av visninger på noen dager- MANGE tusen for å si det sånn. Det ga meg litt over 20kr.

Omtrent en 1/30 del av det jeg har fått på TD i samme periode og mindre enn Adsense som ikke har hatt i nærheten av samme antall visninger.

Nå bevsier det ikke så mye egentlig- bidit måtte jeg jobbe med meg selv for å promotere om enn bare for en testperiode, og de er nok litt brukt opp- det var dog interessant...

Knut

Medlem
Dette er god psykologi som blant andre butikker benytter i stor grad.
Det har med mennesker griskhet og eliminasjon å gjøre. Vi eliminserer bort det negative. Vi vil ha mest, tjene mest osv. derfor eliminerer hjerner bort dollartegn, euro-tegn m.m., og leser kun tallene. Om du tenker på det en gang du leser tall med dollartegn så legg merke til at du må konsentrere deg bittelitt for å lese dollar.
Derimot når du skal betale en regning så er det psykoligisk bedre eller mindre ille å betale en regning på 10 dollar enn en regning på 60 kroner.
Noen schizofrene og noen med downs syndrom greier ikke å skille tegn og tall og velger derfor det mest positive, altså om de skal tjene noe så velger de kroner, skal de betale noe så velger de dollar f.eks. :)

Topp