Liten bug i IE6

Gaasehud

Medlem
Hei! :)

Hadde noen giddet å hjulpet meg med en liten bug på en side i IE6? Problemet er at menyen ligger vertikalt med knappene under hverandre, de skal egentlig ligge float:left.

Det gjelder Smalakoret.no. Siden vises riktig i IE7, Opera og alle FF-versjoner, men altså ikke IE6.

Bug (pic fra browsrshots):
bug.jpg

På forhånd takk! :)

Deezire

Medlem
Svært få bedrifter har oppgradert til IE7 enda, noe som kan svare for de høye tallene. Uansett, Google litt på CSS Hacks, så finner du ut hvordan du kan gjøre slik at noe CSS kun blir lest av IE.

webpiken

Medlem
Pussig, jeg hjalp akkurat noen andre med det samme problemet.

Hva om du i denne:

a.menu-link {
font-family:"Trebuchet MS", Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:14px;
text-decoration:none;
padding:15px;
display:block;
height:5px;
border-top:solid 1px #999999;
color:#000000;
}

bytter ut "display:block;" med "display:inline;" ?

Gaasehud

Medlem
Tror det er rundt 25% som fortsatt har IE6. Mange som ikke gidder/klarer å oppdatere og som ikke veit hva nettleser er; "de trykker bare på internett".

@Deezire: Ja, jeg har god erfaring med CSS, men denne bug'n fikk jeg ikke til. CSS Hacks er en temmelig bred søkestreng da teamet er ganske stort. Får ikke svaret på dette ved å søke på CSS Hacks akkurat, det er temmelig spesifisert. Men takk for forslaget.

@webpiken: HERLIG! Funket fint. Kom faktisk over en fix som gikk ut på noe med inline, men det trodde jeg var i li-klassen. Tusen takk! :)

Topp