Liste over gratis markedsføring

Chris M

Medlem
Tenkte kanskje det kunne være på sin plass med en oversikt over gratis måter å markedsføre en webside på. Er jo mange her som driver sine sider som en sidebusiness ved siden av jobb eller skole og ikke har all verden penger å bruke på slikt. Selv trenger jeg en oppdatering på området, ettersom jeg for det meste har brukt egne sider til å markedsføre nye prosjekter. Men ser at det er veldig mye som har endret bildet siste par år med tanke på Facebook, Twitter, blogger og slike ting. Bannerbytte som var "in" i min ungdom finnes jo ikke lenger..;-)

Kjør debatt!

picxx

WF 09
Jeg er faktisk litt "old school" og liker både bannerbytter og topplister.
Bannerbytte er jo en fin måte med tanke på branding (lite klikk) og topplister leverer mere målrettet trafikk enn langt de fleste andre slike gratis markedsføringsmetoder gjør.
adking.no bruker jeg på en del sider med tanke på bannerbytte, og synes tjenesten er bra.
Har selv opprettet en toppliste, så om du vil inn der er det bare å signe opp (liten knapp a la blogglisten som skal legges inn):
Norsk Nettmagasin Toppliste - Forside - Alle Sider

Ellers har man jo denne berømte twingly saken, som er fin for splogs, da man får filtrert trafikken.
På facebook er det greit å opprette en side, men personlig kjører jeg ikke så veldig hardt på disse såkalte "sosiale nettsidene".
Nettby er jo også greit, men der blir en jo bannet om man legger inn noen saker fra egne sider....men opprett en konto og spam ivei...stengt konto, opprett en ny.
Youtube er ganske greit, men der må en jo jobbe litt med å lage bra innhold (video) i tillegg til å markedsføre nevnte video en smule.

Har jo også sider som bloggtrafik.nu , men den trafikken er vel mere bare for å få klikk inn til siden.

Kommentarer på blogger, i nettaviser og artikler på artikkelsider kan også være en ide.

Så må man jo ikke glemme offline annonsering ;)

Jannis

Medlem
Skrive link i signaturen her og andre steder. Fin reklame, både lesere på forumet og Google får den med seg :)

picxx

WF 09
Skrive link i signaturen her og andre steder. Fin reklame, både lesere på forumet og Google får den med seg :)

Langt de fleste forum kjører nofollow på signaturer, så lite å hente på seo, men med målrettet linking får man ofte en god del klikk fra aktive forum.

picxx

WF 09
god ide egentlig, tenkt på det ofte, men aldri gjort det. Noen som har testet det ?

Det koster ofte penger å trykke opp plakater som skal bli lagt merke til.
En litt mere "folkelig" versjon er sprittusj og nedrabling av webadresse på de steder du kommer over (off. dass, bussskur etc.) + ett A4 ark hos din lokale kjøpmann med "stickers" med webadressen (disse som ofte inneholder tlf. nummer....du har sikkert sett dem).

Har litt flere tips som ble skriblet ned for en kunde som startet en nettbutikk her, men det meste kan nok brukes uansett hva du driver:
Gratis annonsering for din nettbutikk | Norske plugins

Dre_C

Medlem
Jeg gjorde dette med et pyramidalignende sms opplegg en gang. Printet ut en del A4 ark med litt tekst som ... skaff deg en ekstrainntekt med lite arbeid osv... klistret på en bunke med post-it lapper deg jeg hadde skrevet webadressen. Hengte opp arkene på korktavler som butikker og kjøpesenter i området hadde.

Ikke all verden med respons, men de besøkende jeg fikk var det svært høy kvalitet på.

Men det gikk ikke lang tid før andre i området også oppdaget samme måte å reklamere websider for, så da fikk ikke mine oppslag henge i fred. Mange konkurrenter og folk river ned lappene til hverandre. Til slutt endrer en opp med bare arbeid og liten fortjeneste.

Topp