Jeg er faktisk litt "old school" og liker både bannerbytter og topplister.
Bannerbytte er jo en fin måte med tanke på branding (lite klikk) og topplister leverer mere målrettet trafikk enn langt de fleste andre slike gratis markedsføringsmetoder gjør.
adking.no bruker jeg på en del sider med tanke på bannerbytte, og synes tjenesten er bra.
Har selv opprettet en toppliste, så om du vil inn der er det bare å signe opp (liten knapp a la blogglisten som skal legges inn):
Norsk Nettmagasin Toppliste - Forside - Alle Sider
Ellers har man jo denne berømte twingly saken, som er fin for splogs, da man får filtrert trafikken.
På facebook er det greit å opprette en side, men personlig kjører jeg ikke så veldig hardt på disse såkalte "sosiale nettsidene".
Nettby er jo også greit, men der blir en jo bannet om man legger inn noen saker fra egne sider....men opprett en konto og spam ivei...stengt konto, opprett en ny.
Youtube er ganske greit, men der må en jo jobbe litt med å lage bra innhold (video) i tillegg til å markedsføre nevnte video en smule.
Har jo også sider som bloggtrafik.nu , men den trafikken er vel mere bare for å få klikk inn til siden.
Kommentarer på blogger, i nettaviser og artikler på artikkelsider kan også være en ide.
Så må man jo ikke glemme offline annonsering