Kjapp og trygg hosting for Wordpress

:link blir ikke oppdatert?

muffins

Medlem
Lurer litt på dette her. Har en webside som jeg startet for ca. 1 måned siden, og har flere innlenker til denne. Men allikevel når jeg søker på :link i google får jeg null treff. Blir denne veldig seint oppdatert?
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ja, Google sin link: er ubrukelig. Du burde heller teste yahoo sin, da den er litt flinkere til å vise fram innlenkene sine. En annen metode kan være linkscape fra Seomoz, men er ikke sikkert de har plukket opp så mye etter bare 1 mnd.
 

muffins

Medlem
Derja, fikk litt flere treff hos Yahoo sin ja.

En annen ting, hvor ofte blir pagerank oppdatert? Siden min har 0/10, så virker som det ikke er blitt oppdatert i det hele tatt.
 

picxx

Well-Known Member
Noen som bruker andre metoder

Tja, jeg bruker vel ikke noen metoder, for jeg sjekker (nesten) aldri innlenker.


Synes det er greiere å bruke tiden på å bygge innlenker istedet for å sjekke hvor mange jeg har.
Blir vel omtrent som å bruke tiden på å gå over siste lønning, istedet for å jobbe ekstra med overtid.

Sikkert noen fordeler med det seo messig å sjekke slike ting, men ganske uintressant for meg.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg sjekker innlenker hele tiden, men jeg går som oftest litt dypere til verks. Om jeg har 100 eller 1.000 innlenker er uinteressant for meg, det er resultatene av det jeg er interessert i. Derfor når jeg jobber med en SEO kampanje sjekker jeg innlenkene på sidene jeg jobber med å måler de opp mot konkurrentene mine sine. Da vet jeg sånn ca hvor mye jeg må jobbe for å komme meg til topps. Samtidig overvåker jeg alltid aktiviteten til konkurrentene mine, sånn at jeg alltid vet hvor aktiv jeg selv må være.

Det finnes utrolig mye god informasjon man kan hente om nisjen sin, egen side og konkurrentene sine.. problemet er bare å vite hvordan man skal bruke denne informasjonen! Jeg gir igrunn et bra eksempel på dette i blogginnlegget jeg skrev i går!
 
Sist redigert:

tyr897

Medlem
Som Kenneth sjekker jeg også innlenker støtt og stadig, men i all hovedsak som research på andre sider.

Har akkurat startet en blogg, som jeg ikke skriver på helt enda (og muligens aldri vil), men har lagt opp et verktøy jeg bruker en del. Links by domain grupperer Yahoos innlenker etter domene, samt prøver å gå forbi de 1000 første dersom man huker av extend. Forøvrig meget mulig verktøyet bare funker i firefox.
 
Topp