Kjapp og trygg hosting for Wordpress

LESS vs SASS

barentshavet

Active Member
Hva er best?

Noen mener at Codeigniter er lite moderne eller at det ikke holder krav til nye standarder, men for noen er Codeigniter akkurat perfekt som rammeverk fordi det er enkelt, simpelt og veldig brukervennlig for brukeren.

Det går ikke an å ha en objektiv mening om hva som er best eller "dårligst" mellom SASS og LESS fordi det er helt og holdent basert på hvilke funksjoner, verktøy og muligheter du ser etter. LESS er basert på JavaScript, mens SASS er basert på Ruby. I tillegg er begge språkene svært sidestilt.

Hva trenger du LESS eller SASS til?
Hvilke funksjoner leter du eksplisitt etter?

Hva som er best vil kun være basert på subjektive meninger og da anbefaler jeg heller å prøve begge to slik at du får dine egne preferanser på det. I tillegg slipper du å gå for et rammeverk som du egentlig ikke liker, men du har gått glipp av alternativene fordi noen anbefaler deg det;)

Jeg har gjort feilen ved å spørre andre hva de mener er best, mens jeg senere fant ut at jeg har gått på en unødvendig smell ved å bruke et språk som var svært krevende - alle funksjonene jeg hadde behov for var tilgjengelig i et lite rammeverk som fungerte helt optimalt.

Så finn ut hva du trenger først i rammeverkene, så blir det lettere å svare på slike spørsmål om hvilke som passer din bruk best.
 
Vanskelig å si hva som faktisk er best, men du kan værtfall få min personlige mening.
Og den er at de er veldig like, både i oppsett, syntax og alt egentlig.

Sass bruker vi alltid på jobben og less bruker jeg alltid på fritiden. Grunnen til at jeg bruker less på fritiden er enkelt og greit at jeg har et oppsett som jeg bare kan kopiere og så er alt klart.
Så velg og og bruk den, enkelt og greit.
 
Topp