Lese og skriverettigheter på mapper/filer i WP

Travellingman

Nettgrunder
Ifm att jeg skulle jeg skulle forandre på permalink innstillingen, slik att url blir mer søkemotorvennlig. Da fikk jeg beskjed om å oppdatere .htaccess filen, men for å gjøre det måtte jeg sette den i 777.

Men først så lette jeg en stund etter den filen og kunne ikke finne den, og da kom jeg i skade for å sette hele mappen public html og alt innhold til 775.
Spørsmålet er da:har jeg "driti på draget"? :confused: Er det en "fare" ved å ha alt som ligger i public html som 775?
Og om jeg skal prøve og reversere denne tabben, hva gjør jeg da? Kan jeg feks sette public html til 700?

picxx

WF 09
Det du gjør er å lage en fil du kaller .htaccess som du limer inn det som står i wordpress. på denne måten trenger du ikke forandre noen som helst rettigheter.

Travellingman

Nettgrunder
Det du gjør er å lage en fil du kaller .htaccess som du limer inn det som står i wordpress. på denne måten trenger du ikke forandre noen som helst rettigheter.

Det skulle jeg ha gjort først mener du? ;)

Jeg rota med dette sent i går natt skjønner du, men jeg burde vel heller ha gått å lagt meg :)

Men jeg fikk fiksa den .htaccess fila før jeg ga meg, men spørsmålet er som sagt er det ett problem att alt innhold i public html nå er satt til 775?

Topp