Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Legge inn script i html

Chrish

Medlem
Hei!
Med svært begrensede kunnskaper innenfor html spør jeg her i håp om noe hjelp =)

Jeg vil legge inn et script med type <script type="text/javascript"</script>
på en html side med style i header.

Men uansett hvordan jeg vrir og vender på det blir scriptet påvirket av stylen på siden.
Er den noen enkel måte og legge det inn i f.eks tabell eller div eller noe lignende?

I bildet under ser du eksempel på hvordan oppsettet på siden er. skal altså ha det i midten.
OwfMqR4.jpg
 

adeneo

Medlem
Jeg tror du må forklare det der mye bedre, eller lage et eksempel vi kan se.

Enten har du skrivefeil som gjør at du kanskje har elementer som ikke er lukker eller lignende, eller så er det noe i selve javascript koden som påvirker stilene, og da spiller det liten rolle hvor du setter inn script taggen ?
 

xdex

Medlem
Klart script blir påvirket av stylesheet, dersom du f.eks bruker classes eller ID som er spesifisert i stilsettet. Hva med å bare endre navnene på disse? eller bruke andre ID/Class names på de tingene som påvirker script. Hva ligger i script-snutten?
 

adeneo

Medlem
Dette skjer fordi bredden på select elementer er satt til 220 pixler i style.css på linje 163, og dette gjelder da for alle select elementer, også de som inneholder datoene.
 

Chrish

Medlem
Takker så mye for hjelp hittil adeneo.

Dette rettet noen av feltene. men selve kalender feltet er fortsatt på 220px. har søkt litt igjennom style filene og kan ikke se jeg finner noe på 220px?
 

adeneo

Medlem
Det feltet er ikke en select, men input[type="text"], og bredden er satt til 210px på linje 140 style.css
 

Chrish

Medlem
Det bringer meg da til spørsmålet om hvorfor den siste select boksen kommer på linjen under selvom jeg minsker bredden på de før og skriften før de?

Blir mye spørsmål her men setter pris på hjelpen!
 

adeneo

Medlem
I samme CSS, på linje 30 og nedover, er alle input felter satt til display: block, skal du ha de etter hverandre må du nok endre det til display: inline-block eller bruke floats, eller bare fjerne display: block, ettersom input elementer er display:inline som default.
 
Topp