Legge inn excel ark på nettside

StephanRS

Medlem
Hei!

Håper jeg klarer å forklare meg rett her nå.

Har laget et bestillingsskjema i excel som autosummerer antall og pris når kunden skriver inn det han skal ha. Men det er så mange som ikke skjønner hva de skal gjøre når de får denne filen pr epost.

Er det noen mulighet for å få til å legge ut denne som et skjema på nettsiden, slik at det er bare å fylle ut for kunden og trykk send slik at jeg får en kopi av deres ferdigutfyllte skjema på epost?

cicada.no

Hilsen Stephan

Børge AJ

Medlem
Vet ikke hvordan det er med excel og importering av csv-filer, så er ikke helt sikker på om dette fungerer slik du vil..

Men du kan i hvertfall lage (eller få noen til å gjøre det for deg) et PHP-script som sender data fra et skjema i en csv-fil som blir vedlagt en mail som blir sendt til deg igjen.

trencH

Medlem
Her er det helt klart enklere å lage en HTML-form med noen få linjer PHP som sender formfeltene til mailen din feks. Kanskje også litt JavaScript om du vil autosummere uten å oppdatere siden.

Siden jeg selv er en ivrig fiske kan jeg godt hjelpe deg med dette. Om du sender meg XML-dokumentet ditt på en e-post kan jeg lage en finfin form til deg. mail: chris [at] veriso [dot] no

Topp