Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lav RPM - Adsense

Rismoen

Medlem
Bare jeg som har lav RPM for tiden? Den har vært på under 10 kr (!!) de siste to dagene. Det er langt i fra normalt. Vanligvis så har den vært på 80 - 100,- så jeg taper mye penger...

Noen andre som har merket en nedgang?
 

zapotek

Medlem
Har du hatt store mengder "uvanlig" trafikk (fra andre kilder enn du vanligvis har) i denne perioden? F.eks. om en artikkel har gått "viral", og gitt deg 4000 ekstra brukere fra Facebook en dag, så vil dette vanligvis gi dårligere inntjening per bruker enn søkemotortrafikk.
 

Rismoen

Medlem
Har du hatt store mengder "uvanlig" trafikk (fra andre kilder enn du vanligvis har) i denne perioden? F.eks. om en artikkel har gått "viral", og gitt deg 4000 ekstra brukere fra Facebook en dag, så vil dette vanligvis gi dårligere inntjening per bruker enn søkemotortrafikk.

Har det noe å si om jeg kjøper trafikk fra Facebook VS ikke kjøper?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg vet ikke, men jeg vil tro at dersom man klikker seg inn på en artikkel via Facebook (som har spredd seg via venner) så gjør man det først og fremst fordi man er nyskjerrig. Går man inn via søkemotorene gjør man det fordi man har leitet etter noe spesifikt og er litt mer i "kjøpemodus".
 
Topp