Laste ned direkte fra webhotell til annet webhotell ?

river

Medlem
Hei !

Jeg har en nettside og en testside(av førstnevnte), de 2 stk sidene ligger på to forskjellige webhotell.

Visst jeg skal laste ned en kopi av den opprinnlige siden for å overføre den til test-siden så må jeg gjøre følgende:
Laste den ned på min PC-lokalt, deretter lastet den opp på test-side webhotellet.
Dette tar langt tid for opplastningstid på mitt bredbånd tar hundre år.

Hvordan kan jeg laste ned direkte fra førstnevnte til mitt test-side webhotell ?

For mine andre websider er det ingen problem for der har jeg VDS og kjører Wget kommando via SSH.

Men på mitt test-side webhotell har jeg ikke SSH tilgang !

Noen tips ?

River =)

TorsteinO

Art Director & grunder
Det som også kan være lurt, er å laste opp alt til en underkatalog først, f.ex. "dittdomene.com/ny", mens du lar "dittdomene.com" funke som vanlig. Deretter, når alt er lastet opp, kan du bare bruke ftp eller noe annet og flytte alt over til "dittdomene.com", å flytte det slik mellom to kataloger går mye raskere enn å laste opp, dermed blir det så lite nedetid som mulig.

nukleuz

Medlem
Jeg tror jeg ville logget inn på den nye servereen via SSH, og laget en ny mappe som Torstein sier:
Kode:
$ ssh username-new-server@new-server-ip-or-host
$ cd /path/to/public_html
$ mkdir new_temp_folder

Så brukt sftp fra ny server, til å laste ned fra gammel server:
Kode:
$ sftp usernam-old-server@old-server-ip-or-host
sftp> get -r /old-server/path/to/public_html/* /path/to/public_html/new_temp_folder/

Så kan du bare lene deg tilbake og drikke kaffe. Evt sove; er nettstedet stort med mange filer vil jeg ikke stå ansvarlig for overdrevent kaffedrikking, og insomnia ;)

Topp