Lage en ftp server

tom3008

Medlem
Hei :)
Kan jeg bruke pc'en min som en ftp server med websider etc???

Mvh Tom :D

Sist redigert av en moderator:

Nutz

Med lem
Det må du nesten klarere med internettleverandøren din..
Teknisk sett så er det fullt mulig å sette opp en pc som en webserver til det store nettet, men ikke sikkert det er akseptabel bruk av ditt internett-abonnement.

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har lagt merke til at du kun bruker gratishosting for websidene du lager, også for det jeg oppfatter som kunder. Har du planer om å kutte ut free-hostingen til fordel for hjemme-PC-server løsningen? Er det det som er saken her?

Eller er det kun for å få tilgang til filer fra en remote lokalisjon?

TorsteinO

Art Director & grunder
med noen nettleverandører går det (f.ex. nextgentel), men jeg tror ikke det funker så bra med f.ex. telenor. Det kan selvsagt være kjekt for litt eksperimentering, personlig dilldall osv, men å hoste noe der "profesjonelt" er etter all sannsynlighet ikke lov, du vil få resultater som er crap sammenliknet med selv en billig-billig-host, og å hoste kunder der vil være å skaffe deg selv veldig mye problemer.

Nextri

Rebel
Hvis du egentlig mener ftp server, så er svaret ja, det kan du. Men du har ikke nettsider på en ftp server, da trenger du en http server, eller gjerne en apache server og en mysql server.
Men, vil ikke si dette nødvendigvis er en smart ting å gjøre. Hvor raskt sidene laster og hvor mange besøkende du kan ha på siden har mye med hvor rask nettlinje du har, og spesifikt hvor rask opp hastighet du har. Har du ADSL ville jeg ikke tenkt tanken på dette engang. Og PC'en bør helst ikke brukes til andre oppgaver. Nettsidene du hoster bør ikke ha mye trafikk. Kanskje en personlig blogg med få lesere, men lite trolig noe mer enn det.

Kassimaja

Geocacher
Hvis det er for å ha tilgang til filer uansett hvor du er så er logmein og dropbox gode alternativer som gir deg akkurat dette

Topp