Kunde side for nedlastning

aok

Medlem
Hei,

Driver med foto og er på leit etter en gunstig løsning å levere bilder til kunder.

Finnes det noe måte/plug in som gjør at mine kunder kan logge inn med eget brukernavn og passord for å se "sin" side hvor bildene jeg har lastet opp ligger klare og kan lastes ned?

Håper det finnes en enkel løsning på dette! Ser på dette som den absolutt beste og proffeste måten å overlevere varen på. (i forhold til epost)

På forhånd takk :D

adeneo

Medlem
Er det ikke bare å bruke en hvilken som helst innloggingsløsning, og så ha en thumb av bildet med en "last ned" knapp ved siden for full utgave osv ?

aok

Medlem
Er det ikke bare å bruke en hvilken som helst innloggingsløsning, og så ha en thumb av bildet med en "last ned" knapp ved siden for full utgave osv ?

Er dette vankelig?

"hvilken som helst innloggingsløsning"? Nevn noen :D Har ikke funnet noen jeg :(

aok

Medlem
Dumt spørsmål kanskje, men har du spurt kundene hvordan de foretrekker å få bildene? Bare spør siden 99% av mine kunder vil ha bilder på fysisk medie (jeg sender usb-kort) og ikke som nedlasting. ;)

jeg og leverer bilder på minnepenn, men dette er mer tenkt for levering til redaksjoner
Driver blant annet med sportsfreelance og da kan de trenge bildene kjapt en helt annen plass i landet og da ser jeg for meg dette som enklere enn epost. Alle mine privatkunder får USB/cd (fysisk medie) i

Sist redigert:

adeneo

Medlem
Er dette vankelig?

Ja :eek:

Neida, Wordpress har vel en haug med plugins for slikt, og har du ikke wordpress så finnes det masse PHP/MySql kodesnutter på nett for enkel innlogging, og du har OpenID eller OAuth som ikke krever stort annet enn å sette inn litt javascript og så logge inn gjennom facebook/Google/Twitter osv. men da er det vel litt vanskeligere med egne brukerområder.

Enhver fil kan settes til å lastes ned fra en nettside i stedet for å vises dersom man setter rette headern, noe sånt som :

PHP:
<?php
header('Content-disposition: attachment; filename=mittbilde.jpg');
header('Content-type: image/jpg');
readfile('mittbilde.jpg');
?>

aok

Medlem
Jeg bruker wordpress å vil ha det så enkelt som mulig da dette ikke er min sterke side:p

Har du erfaring med noen plug in for wp? :)

Topp