Kritikk på min første side fructusnaturae.no

fructus

New Member
Fructus Naturae - Velkommen til Fructus Naturae!

Det tok 1 måned for å lansere min første siden. Var helt langt unna HTML kodering, så det var litt utfordrende å ta på seg hele greie. Men etterhvert gikk det ikke så verst.. :)

Joomla 2.5 + HikaShop.
Mål sammen med VirtueMart kjøpte jeg fra JoomlaMonster. Men til slutt byttet jeg Virtue ut til Hika. Det var en glede å jobbe med HikaShop. Nice support!

Nå gjenstår det "bare" SEO - akkurat nå slitter jeg med JCH Optimize. Hele side blir ødelagt etter at jeg bruker dette verktøyet. Uff, ganske tøff ting denne SEO!.. :confused:

Vil gjerne få høre flere tilbakemeldinger fra dere. Jeg er fersking i nettsideutvikling, altså hver eneste kommentar ville vise meg hvor og hva jeg bør utvikle meg.
Takk!

hansson

Langveisfarende
Fine sider dette her. Dere bør spille mye mer på at dette er selvlagde produkter, det kommer først frem helt nederst på om oss-siden. Og selv ikke der er det helt tydelig. At produktene er økologiske er også noe jeg ikke fikk med meg så tidlig.

Innholdet er bra, men norsken bør finkjemmes for grammatikk-feil og ord og vendinger som kan virke litt fremmede.

Ikke vær redd for å si hva dere heter og hvor dere kommer fra, det vil være med på å øke troverdigheten. Det har ihvertfall alltid jeg syntes. Det er en positiv start at dere har med bilde. Dere kan godt fortelle hvorfor dere endte opp på Stord, osv. Folk er nysgjerrige og dere har en god mulighet til å bruke storytelling som en del av konseptet.

Og vis hvordan dere jobber når dere lager produktene!

adeneo

Medlem
Det ser vel bra ut!

Fargene står i stil til produktene, og det hele ser ganske bra ut etter min mening, men det er noen elementer som ikke faller helt på plass, også har du tegnet skyggene på bildene i slideren din forskjellig, og det synes godt når den skifter.

Det er veldig tydelig at "hos deg handler jeg trygt" med det kredittkortet jeg måtte ønske, men den eneste betalingsløsningen du tilbyr er paypal, som jo forsåvidt lar deg betale med kredittkort, men det ser kanskje litt misvisende ut å ha en hel del logoer for en rekke kredittkort nederst på alle sidene?

Jeg finner 14 javascript filer, noen av de svært små, samt 12 css filer?
Nå er sikkert CMS'et lagt opp slik, men det ser ut som mye av dette kan slås sammen, samt at så å si ingen av de rundt 60 bildene caches.

Det ser også ut som "ingredienser" og "produkter" er de nøkkelordene som forekommer mest, mens "håndkrem" og "vitamin" kommer noe dårligere ut, så det ville kanskje vært en ide å lure de to nøkkelordene litt mer inn i tittel, beskrivelse, h* tagger e.l.

Du har også to valideringsfeil, samt en haug med advarsel fra diverse inline javascript som kanskje kunne vært kommentert vekk eller satt i CDATA.

flippflopp

Medlem
Jeg likte siden veldig godt, men er enig i at det var vanskelig å skjønne egentlig hva du holdt på med. Tok litt tid før jeg i det hele tatt forsto du solgte noe, og det er veldig dårlig tegn for en nettbutikk. Allerede på forsiden bør du ha tydelige "call to actions" i form av kjøpsknapper og profilerte produkter. Produkter har du forsåvidt, men det må komme mer tydelig frem at det er produkter og ikke en blomsterside.

Hva med å ha heller mer sånne bilder:
hand-cream-115255_L.jpg

Og så kan du heller flytte blomster bildene til produktsiden hvor du skriver mer hva de inneholder etc.

Det andre er at du har en del argumenter (som nevnt av andre før meg) du ikke bruker. Økologisk, norskprodusert, hjemmelaget etc. Men like viktig, og kanskje viktigere, ting som prabenfri etc. Det er ting selv jeg har hørt om ikke er så bra, og er noe som fort kunne gjort at jeg hadde trykket "kjøp"-knappen. Ha for eksempel slike "bånd" på produktbildene med info om "prabenfri" etc:
featured-ribbon.png

Ellers: STORT pluss at du har PayPal-betaling. Det liker jeg. Hater kodebrikken banken tvinger meg til å bruke. Helt latterlig at jeg i 2012 skal gå rundt med en kalkulator for å kunne handle på nettet.

PS. En siste ting: Skaff deg nyhetsbrev, eller om du har, lag det tydeligere. Gadd ikke lete nå, men hadde du hatt et hadde jeg meldt meg på. Vil handle julegaver hos deg, men litt tidlig nå.

fructus

New Member
wow, jeg er imponert over virkelig konstruktive tilbakmendingene deres!

Er et par ting som jeg ikke helt skjønner hva det er om, spesiell der Adeneo omtaler, men derfor studerer jeg SEO nå... håper finner noe måte å optimisere siden min.

god tips med nyhetsbrev og bånd!

takk for det!

vi bor i Norge ca 2 år, så det er fortsatt mye å gjøre når det gjelder språk... :) siden hastet det å lansere siden, er vi fortsatt på jakt etter en som kunne hjelpe ved å redigere. Kanskje det var altfor modig å komme seg ut før...

det var spørsmål ang kreditkortlogoene - egentlig går det an å ta alle med PayPal. Ærlig talt er det kun eneste jeg ikke har testet - AmEx. Men alle andre er ok.

Topp