Krise! Hva er SSI ?

tulling99

Medlem
er i snakk med en annonsør som vil kjøpe reklame på rock-songs.com.

Problemet er følgende (som de har skrevet):

I noticed you have HTML code on your site. We do not have HTML code. However, if you can run a Server Side Include (SSI) then it is possible toplace the ads on the HTML pages of your site. I have information on SSI's. Let me know if you need it.

Med andre ord må jeg tydeligvis ha SSI. Noen som kan fortelle meg om dette er vanskelig å installere? Hva er det egentlig!? Møkkasiden min er jo laget med frontpage for tre år siden.. Må ikke SSI-sider ha andre etternavn enn html?

zapotek

Medlem
Høres ut som et underlig spørsmål å få fra en annonsør. Hvordan kom du i kontakt med firmaet?

picxx

WF 09
Høres ut som et underlig spørsmål å få fra en annonsør. Hvordan kom du i kontakt med firmaet?

Spam mail.... SSI er jo morsomt å ha ligggende som annonser på sidene sine :D

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
"We do not have HTML Code". Haha.

En annonsør som ikke "støtter" HTML er det noe feil med. Hallo, han har vel ikke annet enn en JPG fil liggende. Den går da fint ann å legge inn i frontpage siden din.

Spør litt mer spesifikt hva slags annonsemedium han har?

tulling99

Medlem
Det er vel et slags markedsføringsfirma. De ønsker å legge ut tekstlinker på websiden min. Jeg drev og så på 'websider til salgs' da jeg så at en av sidene kun hadde et par tusen besøk om dagen men likevel tjente rundt 6000 i mnd på en enkelt annonsør. Så jeg tok kontakt direkte. Uten ssi kan de jo ikke administrere tekstlinkene som de vil antar jeg, for med java og sånn vil vel ikke linkene gi noe verdi i form av "serp". (f.eks adsense).

Noen her hjalp meg med denne linken: SSI: The Include Command

Serveren min støtter SSI. Men de sier jeg må omdøpe alle .html til .shtml, noe som mildt sagt suger lut ettersom siden er 3 år gammel og folk syntes å komme inn fra absolutt alle sider på webstedet.

Bør jeg i da legge inn en refresh-kode i alle .html dokumenter som umiddelbart flytter brukeren til det nye .shtml dokumentet, eller bør jeg kun fjerne innholdet i .html dokumentet og legge inn en link til .shtml dokumentet? Ønsker jo å fortsette å få besøkende fra søkemotorene. De liker kanskje ikke refresh-koder?

vidarlo

Apache-junkie
Bør jeg i da legge inn en refresh-kode i alle .html dokumenter som umiddelbart flytter brukeren til det nye .shtml dokumentet, eller bør jeg kun fjerne innholdet i .html dokumentet og legge inn en link til .shtml dokumentet? Ønsker jo å fortsette å få besøkende fra søkemotorene. De liker kanskje ikke refresh-koder?
Tja. Prøv å legg til følgande i .htaccess for å sleppe det:
Kode:
AddType text/html .html
AddOutputFilter INCLUDES .html
Vil gi marginalt dårligere ytelse.

Du kan også prøve XBitHack - les på Apache Tutorial: Introduction to Server Side Includes - Apache HTTP Server

Tonny Kluften

Administrator
Serveren min støtter SSI. Men de sier jeg må omdøpe alle .html til .shtml, noe som mildt sagt suger lut ettersom siden er 3 år gammel og folk syntes å komme inn fra absolutt alle sider på webstedet.

Dette er ikke sant. Du må ikke omdøpe sidene. Men du må legge til en kode i .htaccess for at ssi skal virke. Koden er:

AddHandler server-parsed .html
AddHandler server-parsed .htm

Mulig det er en linje til, vet du det vidarlo?
Dette fungerer, jeg har brukt det på mange sider.

EDIT:

https://www.webforumet.no/forum/webutvikling/1338-addhandler-server-parsed-html.html

Allowing Server Side Includes in Any Directory

Sist redigert:
Topp