Kreative hjerner: Hjelp

tulling99

Medlem
Jeg trenger et bilde som omhandler bistandsadvokater. Jeg er bistandsadvokat for ganske mange selv, og vet at det å være bistandsadvokat handler vel så mye som empati som juss. Bistandsadvokaten skal på en måte være en forståelsesfull og tilgjengelig "støttekontakt" for den skadelidne, men samtidig ta seg av alt det formelle i forhold til straffesaken/erstatning - og der er han selvsagt kompromissløs og profesjonell.

Det skal være i en logo som er avlang horisontal. Og det må være en metafor. Vanligvis finner jeg noe greit veldig raskt, men jeg vil virkelig legge sjela mi (deres?) i akkurat denne!

Tenkte på følgende:
1. Et fyrtårn som lyser vei og står støtt enda det er mørkt og bølgene herjer mot kysten
2. Månen, eller en eller annen ledestjerne som lyser opp i natta.

Jeg har gått gjennom tusenvis av bilder på stocklib.com på disse temaene i natt, men finner ingenting som passer særlig godt =/

Har noen tips til andre ting som kan tjene som metafor for bistandsadvokatens rolle?

Hva er en Bistandsadvokat?

Sist redigert av en moderator:

zapotek

Medlem
C-Guilty.gif

Sorry, klarte ikke å dy meg ;)

tulling99

Medlem
Jeg vet ikke hvordan det er hos stocklib.com, men hos iStockphoto og mange andre, er det ikke tillatt å bruke bilder i logo`er.

Skal dette bildet være en del av en logo? Eller skal det i en header sammen med logoen?

Jeg har sjekket det ut, og det er lov å beskjære bildet og endre størrelse.

Skal være i headeren - skal ikke legges tekst eller logo over.

tulling99

Medlem

Det er nok en header jeg skal ha, se f.eks Advokat i Oslo - jeg bruker det temaet der.

Stock Image: Lighthouse under the storm

Likte dette veldig godt, synd det blir så avkappet om jeg beskjærer det(ehh..). ja du skjønner hva jeg mener. Fyrtårnet skulle evt. vært lenger unna.

Men er det noen andre "ting" enn fyrtårn og måne som jeg burde søke etter, altså som kan tjene som metafor for bistandsadvokat?

Topp