Kravspesifikasjon

Er det noen her som har erfaring med å skrive kravspesifikasjon for nettsider og ønsker å dele erfaringer og aller helst eksempler?

Jobber for øyeblikket med en kravspesifikasjon -- det skal sies at denne ikke trenger å være kjempegrundig da jeg lager den til personlig bruk og ikke skal distribuere den til en ekstern leverandør, men jeg kunne likevel tenke meg å ha en kravspesifikasjon som er så god som mulig fordi jeg innbiller meg at det vil gjete meg til å skape et bedre sluttprodukt. Vet jeg nøyaktig hva jeg vil ha så godt at jeg klarer å feste det til papiret, må jeg da kunne klare å lage det også ...?

Det beste eksempelet på kravspesifikasjon jeg har vært borti er Noark ( Noark-4.1: Kravspesifikasjonen ), men den dreier seg jo om et dataprogram og ikke om en nettside, så sannsynligvis vil jeg kunne lære mer av å se kravspeker av faktiske nettsider i tillegg.

... og ja, jeg er klar over at det går en artikkelserie om kravspesifikasjoner i Webmagasin akkurat nå. Men bare to av fire deler er publisert så langt, og jeg vil helst slippe å vente et halvt år til på å få denne kravspek-en ferdig.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Topp