Nå ble jeg litt usikker her, tenker du på betalinger hvor kortet ikke er fysisk til stedet (postordre og telefonsalg)?
Hvis ja, så må du ha en kortinnløsningsavtale for postordre og telefonsalg fra feks Teller.no
Hvis ikke, så tror ikke jeg at det er noen geografiske begrensninger ved Visa/MC kortbetaling, med mindre korteieren sperrer kortet sitt for bruk i enkelte land.
Trodde det var ettfett jeg.. Man kan jo fint bruke mitt kort på sider fra USA, uk, se.dk og fi så tror ikke det er noen spesiell løsning du må ha.. Både visa og mc er jo internationale løsninger. Visa markedsfører jo med at man kan bruke kortet flere millioner steder..
Det spiller ikke noen rolle om VISA kortet er utstedt i Norge eller i utlandet. Det som er viktig er at kortet ikke er sperret for bruk på nett eller/og i utlandet og det er noe verken vi eller DIBS/NETS kan styre eller forandre på.
Av erfaring vet jeg at banker i feks Bosnia utsteder VISA kort til sine kunder som er sperret for bruk på nett, og igjen, verken DIBS eller NETS kan gjøre noe som mulligjør bruk av slike kort i sine systemer.
Tror vi begynner å blande emner her. Spørsmålet ditt var om du gjennom DIBS/NETS kan ta betalt fra utlandet og svaret er rett og slett ja, og du trenger ikke noen særavtaler med DIBS/NETS for å kunne det.
Nå vet jeg det ikke 100%, men har ikke tro på at det går som UglyKidJoe sier, å bruke DIBS/nets til dette, da jeg mener dem ikke behandler betalinger med kort fra f.eks. USA.
Da må jeg bare komme med en liten sitat fra DIBS feks
"Uansett om din nettbutikk er ny, veletablert, lokal eller internasjonal så har vi løsningen som gjør betalingen til en
god opplevelse for dine kunder. DIBS håndterer alle de mest brukte valutaene, og betalingsvinduet er flerspråklig.
DIBS har vært en del av e-handelen siden starten på1990-tallet. Vi har erfaringen og ekspertisen som trengs for å
levere sikre online betalingsløsninger som samtidig er brukervennlige og enkle både å implementere og drive."
"Med DIBS INTERNET kan du motta betalinger med internasjonale kort i tillegg til nasjonale betalingsformer, direkte på din webside".
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.