Kontrakt til kunder

Tonny Kluften

Administrator
I lys av denne tråden om Profilnett.com ønsker jeg å utarbeide en kontrakt som kan ligge her på WF til fri nedlastning. Kontrakten skal regulere forholdet mellom selger og kunde i et forhold hvor kunde kjøper webdesign, koding og hosting i èn pakke.
Det er sikkert mange av dere som allerede bruker slike kontrakter, hvordan er deres utformet? Hvilke elementer er med?
- Hva skal gjøres
- Tidsfrister
- Pris
- Maks. arbeidstid?
- Ansvar for tapt data?

Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har en standard greie som inneholder følgende punkter:

- Avtalen gjelder:
- Avtaltens parter:
- Tidsramme/deadline/mål om ferdigsstillelse
- Pris:
- Verneting:
- Øvrig: (her skisseres kundens plikter, samt at alt med "liten skrift" plasseres her).

Forøvrig kommer jeg over denne artikkelen. Du kan jo sjekke den ut og stjele noen av punktene?
What to Include In Your Design Contracts

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Du må gjerne klippe og lime fritt fra vår standard avtale som ligger her:
http://nordkappnett.no/avtale.pdf

Den er riktig nok bare for hosting biten, og det kommer snart en liten oppdatering.

--
Håvard Wilhelmsen
nordkappnett.no

Sjefskoder

Sjefskoder
Tjo-ho!

Fant tilfeldigvis denne tråden og velger å blåse litt lys over og litt liv i denne igjen.

Har dere laget en slik ferdig ting eller?
om ikke så kan du bruke den som vi bruker..
Vi har et eget avtale-kontrakt som er formulert og utformet av vår
advokat Erling Hagerup.

Dette skal dekke de fleste viktige faktorer.

Anbudsberegnelses-dokument har vi og, dersom noen skulle trenge noe slikt ;)
Kjekt å ha dersom dere er fler som jobber sammen og du vil gi anbudsutregnelsen til en partner.. Bare å skrive ut også får denne fylle det ut manuelt...

Når det kommer til avtale og brukervilkår for programvare med lisenser har vi det og vi ;)

Lagt alle de tre filene i en zip-fil og alt kan lastes ned HER ..

Filene er av formatet "odt" og det er lesbart i OpenOffice
Grunnet til at jeg valgte å lagre dem i det formatet er for at da er de IKKE låst, men fullt redigerbare.

Håper dere finner noen form for nytte av disse dokumentene ;)

PS.

Nå er de laget som maler, så det er noen ord som MÅ byttes ut, før disse filene blir gyldige som avtale-dokumenter.
Dette er markert med klammer og tekst.
f.eks : {programvarens navn} , {kundens navn} osv..

DS.

/S

hansson

Langveisfarende
Denne fortjener ryktepoeng, men får dessverre ikke gitt til deg nå, Sjefskoder. Takk for generøs deling. To innspill: Burde det ikke vært med et punkt i hovedkontrakten om at det eksisterer en lisensavtale som regulerer eierskapet til de ferdige filene/produktet? Og burde det vært med et punkt om hvor en evt. tvist skal prøves? Det er ganske vanlig å ha med hvor i landet man skal møtes i Forliksråd/Tingrett hvis det blir en sak.

Sjefskoder

Sjefskoder
hansson skrev:
Burde det ikke vært med et punkt i hovedkontrakten om at det eksisterer en lisensavtale som regulerer eierskapet til de ferdige filene/produktet?
Det er kjøpskontrakten til programvaren vi selger det og ikke den kontrakten jeg la ut nå.. da den kontrakten som er lagt ut her gjelder utvikling relatert til nettsider og tilleggsmoduler for nettsider, siden det var det tråden handlet om...

Meeeen, kan legge ut den kontrakten å (kjøpskontrakt) i morgen, for nå er det kveld ;)

Og burde det vært med et punkt om hvor en evt. tvist skal prøves? Det er ganske vanlig å ha med hvor i landet man skal møtes i Forliksråd/Tingrett hvis det blir en sak.
i følge advokaten så vil en tvist løses i det fylket som programmets rettsmessige eier har kontoradresse.. så dette behøver ikke spesifiseres, siden det er standard..
Vil man derimot IKKE ha det i egen kommune, så må dette søkes om, som jeg forstod det..

Kan for sikkerhets-skyld forhøre meg mer om dette med advokaten på mandag for å eventuelt "lime inn" uttalelsen hans ;)

/S

Sist redigert:

Nutz

Med lem
Kjempebra! :)
Flott at du ville dele.
Gir 0.5 ryktepoeng fra hansson, Sjefskoder, resten fra meg!

Sjefskoder

Sjefskoder
Også et eksempel på hvordan en faktura kan se ut og, så gir jeg meg for idag ;)

Fakturaeksempel

Denne er standarisert til å passe til Giroblanket F60-1... sånn med gul giro-del vettu ;)

Nei, jeg gir ikke fra meg kildekoden ;)
Men, det er ment som et eksempel, så har du noe å gå utifra ;)

ps. logoen i det eksempelet er lånt fra denne siden :

LogoTemplater.com - We create free blank logos templates designs and free vector art images. Creating logo templates in Adobe Illustrator EPS files for free.

.ds

/S

Topp