Kontorstol

zapotek

Medlem
Har de to siste årene jobbet fulltid som webutvikler. Det ble mildt sagt en brå overgang for skinkene (bokstavlig talt) da jeg før det jobbet som selger og beveget meg hele dagen.

Jobber mange timer sittende foran pcen hver dag. Jeg har en dyr kontorstol men det virker som om all vekta mi kommer på "skrukken" uansett hvordan jeg stiller den inn, (ref. på kroppselen oppkalt etter Harald Eia: Ã…pen post - Wikipedia).

Når Fredagen kommer har jeg skikkelig tresmak og skrukken har det enda verre (betongsmak?). Synes å erindre at det finnes en kontorstoltype som er uten ryggstøtte og er formet slik at bena blir bøyd i ca 30 graders vinkel (sett fra kneet). Synes også å huske at stolen er "gyngbar". Ihvertfall tas vekta bort fra skinkene (og den stakkars skrukken) og over på beina.

Noen som skjønner hva jeg fabler om, og i tillegg vet hva denne stolen heter og hvem som selger den?

Ole Avranden

utvandret
Skjønner hva du fabler om Zapotek. Har prøvd en slik stol, og jeg likte den ikke i det hele tatt, men smaken er vel som baken :)

Mine beste tips for å holde ut lange dager på en kontorstol er å skifte stilling ofte, og reise seg opp og gå litt rundt med ujevne mellomrom. Å bytte på mellom to stoler hjelper også litt...

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Tror jeg har funnet noe nå. Knestol heter det visst.

Ole, ja det kan være du har rett. Ikke sikkert det nødvendigvis blir bedre med en slik stol. Sitter og leser på en artikkel nå om hvordan man skal stille inn kontorstoler, sittestilling osv. Hehe merker jeg har brutt alle regler i boka på hvordan man skal sitte. Får prøve rådene slavisk en uke og se om jeg merker noen forskjell.

webpiken

Medlem
Selv har jeg denne stolen: Body Business - Produkter - BackUp stol for sterkere rygg

Den er helt fantastisk for ryggen ihvertfall, og jeg vil tro den er mindre belastende for rumpa enn vanlige kontorstoler. Tidligere fikk jeg stadig vekk vondt i ryggen etter lange arbeidsdager, men etter at jeg begynte å bruke denne stolen er det helt borte.

Veldig uvant i starten, da man føler at man skal falle av, men det går seg fort til.

hansson

Langveisfarende
Styr unna Balans-stolene hvis du vil gi skrukken en bedre hverdag. Siden du sitter i nedoverbakke trekker denne stolen buksa godt opp i **** og det har jo aldri skrukker likt.

BackUp virker ikke som et utmerket alternativ, selv om den styrker ryggen. Her blir du jo også bokstavelig talt sittende og hvile på skrukken.

En fin kontorstol med hodestøtte er bra, og for oss med slanke skrangleskinker er det lurt med tjukk og ikke for hard polstring så vi ikke stopper alt blodomløpet i gluteus maximus :)

Sist redigert:

Gaasehud

Medlem
Drar fram denne tråden igjen... Nå har nemlig Mattis begynt å tro på alt han leser i bladet Gründer, og der fant jeg denne stolen BackApp.

Noen som har erfaringer og kan fortelle litt? Er den verdt den prisen? :)

Topp