Konkurranse. Vinn trafikk til ditt nettsted!

skogtrollet

Medlem
Skogtrollet » Konkurranse. Finn javascript koden!

Har laga en konkurranse der du skal finne den skjulte javascript koden. Jeg mener å ha funnet ut den aller beste metoden å skjule javascript kode fra tyver. Selv om den ikke er like bullettproof som php kode er, så holder den de fleste tyver ute.

Premien er en valgfri lenke på skogtrollet.com ut året 2009.

Noen her som mener de kan klare det? :)

picxx

WF 09
Om du har brukt en j/s obfuscator er det ingen annen måte enn å faktisk hacke seg inn på hosten som vil avsløre javascriptet.

skogtrollet

Medlem
Det er mulig at å obfuskere koden funker bedre enn triksingen jeg har gjort med php her. Men picxx er du sikker på det? Du må utdype. Fordi når nettleseren skal kunne lese koden må det jo også være mulig for et menneske å tyde koden?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Siden vi allerede er over nr 7..
View source på adressen http://skogtrollet.com/poc/kodebeskyttelse/ gir ingenting, men den gode gamle Firebug viser HTML-treet slik Firefox har parset den.

Så:
* F12 og til "HTML"-tab
* Under Head finner jeg da et script-element med henvisning til kode.js;
* Expand, så ser jeg inneholdet..

Det er ikke mye som kan skjules, det må jo leses av nettleseren for at det kan kjøres, så det eneste som fungerer er å gjøre koden ulesbart for mennesker.
Det er ganske fort gjort ved å bruke f.eks. YUI-compressor eller JSMin (og beskyttelsen øker hvis koden er komplisert nok).
For å se hvem som bruker koden kan du bruke en var i = Image; i.src="mysite/log.php?" +document.location; eller noe - da ser du hvem som leser og leser hvor.

Den beste beskyttelsen er kanskje den juridiske?

Topp