Kommentere blogger/nettsider!

Martin R

Medlem
Hei,

Jeg har planer om å kommentere forskjellige blogger blant annet på blogg.no
Der kan du skrive inn link til din side. Da kan hende man raskt får klikk.

Hvis jeg for eksempel kommenterer 100 blogger, vil google si noe på dette?
Jeg skal jo kommentere hva hvert innlegg handler om. Handler det om dagen i dag, skriver jeg litt hva jeg tenker.

Det var en som skrev til meg at det ikke er lurt å kommentere mange blogger. Siden google kan si at dette er spam?...

Kan jeg bare kommentere så mange blogger jeg vil, uten at det skjer noe?

Mitt spørmål er:
- Hva sier Google til dette?

looper

Medlem
Google sier "good luck". Uten at jeg er ekspert på blogg.no så er det vel nofolløw så det spiller vel da liten rolle. Men dette Martin er vel ikke smart? Bruk heller energi på å skrive innhold som fenger. Da trenger du ikke bekymre deg!

Ole Avranden

utvandret
Du vil få mer effekt på lenkebyggingen din hvis du sender ut brevduer med URL'en din, enn å spamme 100 blogger på blogg.no.

Hvis du får 100 lenker fra blogg.no vil ikke Google karakterisere det som spam, men de vil heller ikke tilskrive det noen verdi. (Uavhengig av om det er no-follow, eller do-follow.)

Nei, du kan ikke kommentere så mange blogger du vil, uten at Google straffer deg. Noe eksakt antall er det kun Google som kan gi, men lenker fra bloggkommentarer bør som et minimum være en del av en lenkemiks. Bare vær obs på at selv med en riktig miks, så teller kommentarlenker ca 0,0%.

Den aller mest effektive lenkebyggingen du kan gjøre, er å lage godt innhold.

Ole Avranden

utvandret
lenker fra bloggkommentarer bør som et minimum være en del av en lenkemiks.

Her ble det visst noe feil... Jeg prøver igjen:

Noe eksakt antall er det kun Google som kan gi, men lenker fra bloggkommentarer bør ikke utgjøre noe mer enn en liten del av en lenkemiks. Bare vær obs på at selv med en riktig miks, så teller kommentarlenker ca 0,0%.

Sist redigert:
Hvis man har en blogg, og hvis man gir skikkelig gode og innsiktsfulle kommentarer på veldig mange blogger. Sånne kommentarer som får folk til å smile og tenke gode nyttige tanker. Kan man få noen straff av google for det? Og isåfall, hva går straffen ut på?

pleb

Medlem
Hvis man har en blogg, og hvis man gir skikkelig gode og innsiktsfulle kommentarer på veldig mange blogger. Sånne kommentarer som får folk til å smile og tenke gode nyttige tanker. Kan man få noen straff av google for det? Og isåfall, hva går straffen ut på?

Tviler på det. Poenget er vel bare at det ikke er noe vits. Kort sagt; du vil kun glede de bloggerne du kommenterer bloggen til.

Ole Avranden

utvandret

Hvis du legger inn kommentarer på en naturlig måte, så blir du ikke straffet for det. Det er når du bruker kommentarfeltet som en lenkebyggingsmetode (hvilket er nærmest totalt bortkastet) at lampene begynner å blinke hos Google.

Hvis du legger inn kommentarer på en naturlig måte, så blir du ikke straffet for det. Det er når du bruker kommentarfeltet som en lenkebyggingsmetode (hvilket er nærmest totalt bortkastet) at lampene begynner å blinke hos Google.

Jeg vil helst legge inn kommentarene for å la mine mentalt produserte gullegg få resonnere i bevisstheten til mest mulig mennesker til finest mulig effekt, med tilleggsfordelen at jeg får både god karma, sympatisk holdning ovenfor egne produksjoner og kanskje til og med noen nye digitale venner. En sånn "everything-win-solution" med andre ord :D

picxx

WF 09
All trafikk er god trafikk og all trafikk kommer ikke nødvendigvis fra en søkemotor, så kommenter i veg vaffelmart.

adeneo

Medlem
Her er jeg enig med han over, selv om det ikke har noen SEO effekt, kan en lenke i et kommentarfelt føre til betydelige mengder trafikk, som igjen kan føre til bedre lenker, som igjen kan føre til bedre plass i søkemotorer, så all trafikk er virkelig god trafikk.

Topp