Koble PC Til TV - For Å Se Filmer, osv.

i-net

WF 09
Lurer på hva som er den enkleste/beste løsningen å koble pc til TV`en på, for å se filmer osv.?

Jeg har alt jeg vil se på TV`en på eksterne hardisker som er koblet til PC`en.

Hvordan kan jeg enklest få sett dette innholdet på TV`en også?

Det som i utgangspunktet hadde vært en fin løsning for meg, er egentlig bare å koble eksterne hardisker direkte inn i TV`en sin USB-inngang, men da må det kobles av og på hele tiden i bytte med PC`en.... og DET gidder jeg ikke.

(På tv`en har jeg PC-inngangsport, LAN, USB, HDMI, osv.)

Så alle forslag tas imot med takk :)

i-net

WF 09
Ok. bra tips. :)

Det med HDMI er jo kjekt det, men da trenger jeg kanskje 15m lang kabel da.

Boxee så jo genial ut den da, men ok. Du kobler boxee til TV`en, hvordan henter den filene man har på pc`en? Og pc`ens eksterne hardisker?

i-net

WF 09
Jeg har ikke giddet å kjøre trådløst nettverk hjemme. Fordi jeg liker kablet nettverk bedre når alt skjer på relativt korte avstander i liten leilighet liksom.

kek91

Webutvikler
Det som er greit med HDMI er at den frakter lyd også... litt mindre kabelrot :)

NAS kan også være interessant, en kollega av meg bruker FreeNAS 8.0 | Storage For Open Source og det fungerer utmerket.
Da får du et administrasjonspanel i nettleseren via NAS boksens ip adresse og den er veldig enkel å konfigurere.
Kollegaen min har 4 x 2TB HDD'er i NAS boksen hans og med FreeNAS var det enkelt å sette de opp i raid.

Jeg har testet FreeNAS litt selv også og jeg må si det fungerer veldig bra og utrolig enkelt :)

Topp