Klokke på pc stoppet

kongen

kongemedlem
Klokken på pc'en har stoppet - noen som har vært borti lignende? Hva kan være galt?

picxx

WF 09
Kolkka på PC'en drives ikke av strømforsyningen, men et lite lithiumsbatteri som sitter en eller annen plassen inne i case'n.
Snakk med hvilken som helst selger som selger pc'er, så er dette noe han burde vite, og kan finne det riktige batteriet for deg.

Disse batteriene bør byttes sånn ca. annethvert år.

Msites Ltd

Livsnyter
Kolkka på PC'en drives ikke av strømforsyningen, men et lite lithiumsbatteri som sitter en eller annen plassen inne i case'n.
Snakk med hvilken som helst selger som selger pc'er, så er dette noe han burde vite, og kan finne det riktige batteriet for deg.

Disse batteriene bør byttes sånn ca. annethvert år.

Har hatt pc'er i flerfoldige år og ALDRI byttet noe slikt batteri.....

picxx

WF 09
Jada, tror deg jeg.......var bare merkelig at jeg ALDRI har opplevd det på noen av mine maskiner i så tilfelle.....

Har hatt en mengde maskiner selv, og den eldste som nå er i bruk er vel faktisk rundt 10 år gammel og jeg har som deg aldri byttet dette batteriet på noen PC.
Rant meg bare i hu at jeg hadde lest dette om eget batteri til pc klokka en eller annen plassen tidligere og de anbefalte at man burde bytte dette batteriet sånn ca. annethvert år.

Nutz

Med lem
Joda, batteriet til RTC-chippen har sannsynligvis gått..
Men da er det vanlig at datoen også er satt mange år tilbake.
Verden har gått fremover, og strømforbruket til RTC er såpass lavt at maskinen normalt er utrangert og kastet på fyllinga før man går tom for strøm på det batteriet.

Bjørnar

Gründer
haha. jeg har jobbet med it siden 2000, og det var først når jeg kom over i staten at ting var såpass gammelt at batteriet måtte byttes.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg trodde det var slik at batteriet kun brukes når maskinen ble slått av. Husker jeg rett var det ihvertfall slik på min IBM Compatible XT 4.77 MHz (Intel 8088); men da må jeg egentlig begynne å lete etter skjema, og det kan være en smule vanskelig å oppdrive ;)

Topp