Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøpe trafikk til nettsted?

Martin R

Medlem
God dag grundere! :)

Ser på Fiverr at en del selger organisk trafikk til nettsteder, noen som har erfaring rundt det?

Kunne tenke meg å bygge opp besøksstatistikken til flere av mine nettsteder, og betale en liten sum for å få 300 besøkende mer hver dag hadde vært glimrende for salg av annonseplasser, SEO etc.

De skriver at dette er norsk trafikk, og vil stå i Google Analytics at besøkende er norske!

Fordeler? Ulemper?
Vil dette beregnes som falsk trafikk?
 

Marius_J

Social Engineer
God dag grundere! :)

Ser på Fiverr at en del selger organisk trafikk til nettsteder, noen som har erfaring rundt det?

Kunne tenke meg å bygge opp besøksstatistikken til flere av mine nettsteder, og betale en liten sum for å få 300 besøkende mer hver dag hadde vært glimrende for salg av annonseplasser, SEO etc.

De skriver at dette er norsk trafikk, og vil stå i Google Analytics at besøkende er norske!

Fordeler? Ulemper?
Vil dette beregnes som falsk trafikk?

Er nok boter som lager trafikken dessverre. Brent meg på det der et par gangen før.
 

KIA

Medlem
Dessverre blir dette ofte brukt for å vise falske besøkstatistuker til de intetanende kjøperne på annonseplasser.
 
Givetvis är det falsk trafik. Det borde räknas som bedrägeri om man säljer annonsplats utifrån den trafiken. Jag pratade med en aktör inom kategorin jag verkar mot. Vi pratade om annonsering, hon/han sade att de litade inte ett dugg på siffror som företagen presenterade. Då kom jag på, man borde enbart sälja annonsplats där kunden betalar för riktig trafik i efterhand Likt google kan man säga, man betalar bara för klick. Då kan de spåra så att inte trafiken är falsk, ganska lätt att genomskåda.
 
Hva tror du egentlig selv? Håper at noen som vurderer å kjøpe annonseplass hos deg googler navnet ditt litt først og kommer til denne tråden.
Enig. Varför ska alla fuska för? Kortsiktigt kan det funka men jag tror säkert Google är tillräckligt smart att känna av konstig trafik till en sida, så jag ser inte att SEO ska vara positivt för detta. Det finns bara en väg att gå och det är att skapa en bra sida som folk vill besöka, trivs de på sidan så kommer google att ranka dig högt. Därefter kan man tjäna pengar på sin sida när det kommer en massa kvalitetsbesökare.
 

Dantello

New Member
Sannheten er at man får det man betaler for.

Det finnes mange attraktive tilbud på Fiverr og andre sider som lover tusenvis av besøkende for noen få dollar. I 99% av slike tilfeller er trafikken enten generert av bots, eller ekte trafikk av veldig lav kvalitet.

Denne type trafikk er ofte generert av sider som betaler mennesker for å besøke tusenvis av sider, hvor de får 1 øre per besøk. Det sier seg selv at denne type trafikk konverterer dårlig og genererer lite verdi.
 

JudeQuinn

Medlem
Kjoep adwords eller Facebook, kan bli ganske billig det ogsaa. F.eks. ha et par kampanjer surrende i bakgrunnen paa Google ads display og FB.

Trafikken de selger paa fiverr er fra bots eller veldig billig pop traffic kjoert gjennom link shortener.
 

knippsen

Medlem
God dag grundere! :)

Ser på Fiverr at en del selger organisk trafikk til nettsteder, noen som har erfaring rundt det?

Kunne tenke meg å bygge opp besøksstatistikken til flere av mine nettsteder, og betale en liten sum for å få 300 besøkende mer hver dag hadde vært glimrende for salg av annonseplasser, SEO etc.

De skriver at dette er norsk trafikk, og vil stå i Google Analytics at besøkende er norske!

Fordeler? Ulemper?
Vil dette beregnes som falsk trafikk?

Ulempen vil vel være at det du skisserer etter min vurdering er ren svindel overfor eventuelle annonsører som betaler for annonseplass basert på besøksstatistikken du viser dem...
 
Topp