Kjøp nå vs Bestill her

K

Kontoristen

Guest
Noen som vet hva som gir best effekt av "kjøp nå", "bestill her", "Bestill nå", "registrer her" o.l ?
Det gjelder nettside som selger webbasert programvare?

(hvis tråden er på feil plass så må gjerne moderator flytte den)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Aner ikke hva som gir best effekt, men den språklige forskjellen kan være grei å tenke på. Og da tenker jeg ikke på hva ordene betyr, men hvilke tanker de vekker hos typiske kjøpere. F.eks:

Kjøp nå - gir meg varen umiddelbart. For fysiske produker betyr dette utsending uten ugrunnet opphold.

Bestill her - Selger og jeg blir enige om betaling og utsending på et senere tidspunkt.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Selv om jeg heller ikke tror dette er veldig avgjørende for omsetningen totalt sett, så stemmer jeg soleklart Peter Andre her. Knappen burde språkmessig være mer kjøpsutløsende med "KJØP NÅ" enn "BESTILL HER".

Om det så betyr "kun" 0,10% løft i omsetningen, så er det greit å ha med seg. ;)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Ja, jeg tror også dette er viktig. Når jeg ser "Bestill nå" ser jeg for meg at jeg må vente på noe, mens "Kjøp nå" sier at jeg kan kjøpe og få det med en gang.

Jeg vet jo at dette ikke alltid stemmer med virkeligheten, men det er første tanke som streifer meg.
 
Topp