Kjapp og trygg hosting for Wordpress

kapital.no vs kapital24.no

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Grei måte å dra litt traffik på, fra kapital24.no sin side - kan bli dyrt, men de gir seg nok.
Selskapet bak kapital.no hadde nok vunnet allerede i domenenemda, men står jo fritt til å gå til retten direkte (de gjør nok det for å kunne belaste motparten med advokatkostnadene - eller hvordan det egentlig heter på jusspråket).
 

Ståle

Medlem
Hegnar har etter min mening alle rett til dette domenet. Kapital er en såpass stor brand innenfor nisjen.

Holder ikke med å legge på noen tall bak merkenavnet.
 

Bjørnar

Gründer
all den tid startsiden24.no tapte for startsiden.no, klarer jeg ikke helt å se at kapital24.no skal kunne vinne dette, med mindre jeg har gått glipp av noe.

men det jeg ikke forstår, er at fyren bak kapital.no har fått beskjed fra norid om at han har en god sak?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kapital er jo et generelt ord, det skal man ikke glemme, men i Norge har Hegnar innarbeidet merkenavnet "Kapital" over mange, mange år. Og Kapital24 skal jo drive med omtrent det samme som Kapital, så her har Hegnar, slik jeg vurderer det en steingod sak.

Kan ikke se for meg at jeg skulle kunne registrere domenet VG2.no og komme unna med det.
 

Ståle

Medlem
men det jeg ikke forstår, er at fyren bak kapital.no har fått beskjed fra norid om at han har en god sak?


Enig. Hver gang jeg registrerer et .no domene så skriver jeg under på blant annet følgende:

"- etter søkers kunnskap ikke medfører urettmessige inngrep i tredjemanns registrerte eller uregistrerte rettigheter til navnet."

Når man innen for samme bransje lager et nettsted som heter kapital24.no så bryter man helt klart det punktet.

De har ingen sjanse, og det vil bare bli utgift hvis de tar saken videre. Det er bare å se på lignende saker som fks startsiden24.no.
 

proassist

Medlem
'Kapital' varemerkeregistrering er ikke ferdigbehandlet av patentstyret

Det ikke registrert noe varemerke på ”kapital”. Hegnar media AS har 4 søknader hos patentstyret. Alle er under behandling, og ikke ferdigbehandlet per i dag. Ingen av disse kan tas til inntekt for en enerett til å formidle økonomiske nyheter ved bruk av ”kapital” som kjennetegn etter vml§2.
 

Bjørnar

Gründer
man trenger ikke ha registrert noe varemerke for å få dette gjennom hos for eksempel domeneklagenemda. kapital har vel eksistert i et par tiår nå, og hvis ikke DET er et innarbeidet merkenavn, så vet ikke jeg.
 

kongen

kongemedlem
Hvorfor er Kapital24.no stengt hvis det ikke er noen problemer med å ha akkurat dette domenenavnet?
 

proassist

Medlem
Hadde du hatt lyst til å ta kampen mot Hegnar og hans milliarder? Rettsaker tar tid.

Skal Kapital24 (eller hva enn det nye navnet blir) noensinne bli en fullverdig konkurrent så er det vel greit å bruke tiden på selve konseptet og ikke krangelen rundt et domenenavn.
 
Topp