Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kan noen anbefale en god norsk host?

Andersen

Member
Jeg prøver å finne en god norsk host som kan sette opp en dedikert server for meg, med en overkommelig pris.

Specs:
- Må være en server som kan håndtere mye scripts
- Trenger ikke takle så veldig mye trafikk (30k daglig +- spredd utover mangen sites med scripts)
- Mulighet for å kjøpe unike Iper per domene
- Managed hosting som drifter serveren, setter opp nye scripts, tar backups etc
- Norsk hosting,server står i norge
- 24/7 support per mail , hvis ikke ialfall per tlf

Jeg snakket med Webdeal men synes var noe dyr

Quote
Leie av server : 1 490,-
Serviceavtale 06 - 23: 1 790,-
Plassering av server: 750,-
50 GB dataoverføring: 300,-
Totalpris pr mnd: 4 330,-

Er ikke dette altfor dyrt , eller er dette vanlige priser i norge ?
 

Andersen

Member
Takker, så litt på servertheworld selv.

Har du hatt noen problemer med dem?

Er dem raske å svare på support ?

Dyktige techs ?

Ellers noe ? :O)

Takke!
 

basicus

SEO Eggspert
Har vært hos de i et års tid. Vi har en managed hosting løsning til en tusenlapp i mnd.

I begynnelsen var det ikke aller best, men de fikk retta opp i mye da de flytta over til nytt datasenter i vår. Supporten der er helt grei vil jeg si i forhold til mye annet jeg har vært borti.

Jeg har ikke noe problem med å anbefale de. Jeg synes de gir bra valuta for pengene, og hastigheten på serveren er upåklagelig.
 

Andersen

Member
Når du sier managed hosting, tar de seg av installeringer av script også, feks hvis man vil ha installert wordpress på ett domene ? Sendte dem en mail, for se hva de sier :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Installeringer av scripts er aldri med i prisen når du har managed hosting. Det koster gjerne 500 kr timen.
De har 512 MB på den billigste løsningen, det kan bli i minste laget med masse scripts og 30k besøkende om dagen, jeg ville ha sjekket hvor mye minne scriptene bruker før jeg handler.

Du må vel ha et kontrollpanel til den serveren også? cPanel koster rundt $30 i mnd.

Hvorfor vil du ha en norsk server?
Webdeal var dyyyyyyyyr, men det er alle norske, vi lever i verdens rikeste land.
 
Sist redigert:

basicus

SEO Eggspert
Du må vel ha et kontrollpanel til den serveren også? cPanel koster rundt $30 i mnd.

Hvorfor vil du ha en norsk server?
Webdeal var dyyyyyyyyr, men det er alle norske, vi lever i verdens rikeste land.

H-Sphere sitt kontrollpanel er inkludert, og er det eneste alternativet for managed hosting.

Når det gjelder valg av norsk hosting så kan jeg skjønne motivasjonen for det. Har hatt hosting i USA og England selv, og har alltid had mer krøll der enn i Norge. Det er noe med dette å snakke sitt eget morsmål med teknisk.
 
Topp