Kan jeg "stjele" betingelsene til...

Dseller

Medlem
Kanskje dumt spørsmål men når man ikke vet svaret så vet man ikke svaret...

Kan jeg kopiere alt til nettsiden min og endre det som må endres helt lovlig?

Betingelser

selv om dette står nederst på siden:

Copyright

Alt innhold på disse nettsidene er Komplett.no, datterselskap av Komplett Services AS eller underleverandør av nevntes eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Komplett Services AS.

Om det ikke er lovlig hvor ellers kan jeg skaffe det? vil helst ikke skrive alt dette selv...

Dseller

Medlem
Nei, du kan ikke kopiere dette fra komplett eller andre.

De fra Forbrukerombudet kan du bruke - jeg så en liten tekst "Nettbutikker som selger varer over internett, vil kunne benytte salgsbetingelsene i sin netthandelsløsning."
(Mange nettbutikker har ulovlige salgsbetingelser -).
Men de kan bli flinkere til å angi og avgrense bruksområdet for dokumentet.

Jeg skjønner fortsatt ikke så mye av dette her..

Må jeg ha med alle disse punktene? kan jeg bare kopiere hele greia? eller må jeg skrive alt selv og ta med det punktene som er relevant?

jeg ser på nettbutikken din http://hagebelysning.no/om-oss/salgsbetingelser/ at du ikke har like mange punkter som komplett.no, hvorfor har du ikke det?

Noen som kan forklare hvordan jeg skal gjøre dette? har lyst til å få det så riktig som mulig, men er ikke lett da man er HELT blank på dette :mad:

( http://www.forbrukerombudet.no/asset/3215/1/3215_1.pdf )

Innledning
1. Avtalen
2. Partene
3. Priser
4. Avtaleinngåelsen
5. Ordrebekreftelse
6. Betaling
7. Levering m.v.
8. Risikoen for varen
9. Angrerett
10. Undersøkelsesplikt
11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
13. Kjøperens rettigheter ved mangel
14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
15. Garanti
16. Personopplysninger
17. Konfliktløsning

picxx

WF 09
Hvis du spør pent, og ikke driver i samme bransje, kan det jo hende de lar deg få lov?

Alt du trenger å gjøre er jo å spørre ... :)

Mvh Dan

Enkelte ganger er det enklere å få tilgivelse enn tillatelse... just saying. :cool:

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Sålenge din intensjon er riktig, tror jeg ikke at det kan skje mye.
En kunde kan være uenig og la være å handle.
Det kan vise seg at du innskrenker noen rettigheter som ligger fast i en lov eller forskrift, og det er ikke tillatt (da gjelder loven/forskriften, og ikke de salgsbetingelsene som ble inngått ved avtale-inngåelse) - så da risikerer at du får kommentar/kjeft. Men sålenge du jobber i god tro og er villig å gjennomføre forbedringer som blir foreslått av de rette, så ville jeg sagt at det er ingen alvorlige konsekvenser.

Veldig konkret ville jeg kopiert de fra Forbrukerombudet, og hvis du ikke er enig i noen av punktene, så kan du alltid ta det opp her. Forbrukerombudet er ikke noe lovgiver og de kan og ta feil.

picxx

WF 09
hva kan konsekvensen være om ikke salgsbetingelsene er riktig?

Knuste kneskåler, avrevet tungebånd og knust skalle.
"So better get it right!" :D
(ja, omtrent det samme som pong skriver, men han er jo så forbaska byråkrattisk av seg)

Topp