Kan jeg forhåndsutfylle inputs på et nettsted ved og skrive inn inputverdi i url?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Nuh.. Det var litt av en tittel da gitt, men jeg tror den formulerer mitt lille spørsmål ganske bra.

Det jeg altså tenker på er og forhåndsutfylle inputs på et nettsted ved og skrive disse inn i urlen når jeg besøer nettstedet. Et eksempel på hva jeg prater om kan være at jeg f.eks vil besøke facebook.com, og få min nettleser til og automatisk skrive inn "Mr Vest" i epost-feltet.

Jeg vil jo tro dette skal kunne fungere ved og på en måte benytte seg av "inpud id, som f.eks på Facebook i epostfeltet da er "email."

Har dere en tanke om hvilken url jeg kan skrive inn i min nettleser for at nettleseren automatisk skal fylle ut "inpud id="email"" for meg, med da det jeg har spesifisert i URL at skal komme frem her?

Dette var altså dagens siste innlegg fra meg. Nå skal jeg ta meg min 5. kveldsrøyk og finne senga.

- Takk skal dere alle sammen ha for svar som hjelper meg på vei. :)

picxx

WF 09
Om det kun er snakk om privat bruk er det jo ikke værre enn å bruke innebygde funksjoner i din nettleser, men jeg regner med du ikke hadde akkurat dette i tankene?

Googlet litt på dette, men fant ikke annet enn en masse form fillers og tull.
Egentlig vært genialt om det du er på utkikk etter hadde vært mulig, for da kunne man sendt "personlige" url som invitasjon til sin side hvor alle felt hadde vært ferdigutfylt med brukerens opplysninger, noe som sikkert hadde bidratt til å booste påmeldingsfrekvensen.

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe, er du tankeleser, picxx? Det var jo akkurat dette jeg hadde i tankene. :)

Vi ser jo noe lignende i noen annonser der ute, hvor brukeren kan fylle inn felter i en annonse og deretter klikke f.eks "Søk", for deretter og bli sendt til et annet nettsted med disse feltene ferdig utfylt. Et eksemepel kan være annonsene fra 1881 hos Tradedoubler. Ja, jeg vet det ikke funker på samme måte, men noe slikt ville altså være mulig med det jeg prater om her i tråden da.. :)

Jeg hater og dra inn Wordpress i en diskusjon som egentlig ikke handler om det, men jeg har altså lagt merke til at i et innstikk for Wordpress (Register Plus) finnes det funksjoner som gjør akkurat dette med og forhåndsutfylle felter mulig.

Det er jo en bekreftelse på at det er fullt mulig og utføre dette her, men slik jeg ser det krever det bruk av PHP på et eller annet vis. Jeg får ta en kikk i det innstikket jeg nevnte rett over og se om ikke jeg kan finne ut hva for noen funksjoner her som gjør dette mulig. Kan komme med en tilbakemelding her i tråden om jeg finner ut noe spesielt. :)

Sist redigert:
Topp