Julenisse side versjon nummer to.

OldHP

Medlem
hmm.. asså de av oss som spiser griser og tror vi er de smarte må jo være illusjonerte.. en mester i india mente at kjøttspising selv av dyr alene må sees i sammenheng med kanibalisme, kjøtt er kjøtt. Men takk for svar:)

OldHP

Medlem
Asså. Hjertet er jo kjærlighet iføgle poeter. Den gir fra seg. Som også vitenskapen sier.. Så dens egenskap er sosial , givende, grisenes egenskap er positviitet for i vedaene så står det at sjelen velger hjertet av alle organer, og at sjelen er alltid i ære og positvitet, er det ære fra vår side å krenke de som urene og dumme? Sjelen forlater demoner ikke fordi den hater de men fordi demonene vil være alene, den går ikke kontra andre, slik at den tilstanden av grisene hjelper en i å tenke positivt og gir helse for de er naturens bønder som "alltid spiser sunt, de er vegetarianere i frie omgivelser." Fjerner man de merker man helvette som eksisterer uten de, det er psykiske problemer og fedme og hjerteinfarkt.

adeneo

Medlem
Etter å ha sett den siden så tror jeg jammen det blir hønsekuler og bacon til frokost i morgen, det er få ting som smaker så godt som kyllingfoster og griseræv om morgenen.

Til middag blir det nok også et og annet dyr, sannsynligvis ikke gris men ku, kan ikke forstå hvordan noen kan leve av å spise bare grøntfor, men hver sin smak.

Dyrene er til for å spises!

Bjørnar

Gründer
Etter å ha sett den siden så tror jeg jammen det blir hønsekuler og bacon til frokost i morgen, det er få ting som smaker så godt som kyllingfoster og griseræv om morgenen.
Vurdert å se på egg som hønemens?

Ellers om siden... Hva skal man si...

OldHP

Medlem

Til middag blir det nok også et og annet dyr, sannsynligvis ikke gris men ku, kan ikke forstå hvordan noen kan leve av å spise bare grøntfor, men hver sin smak.

Dyrene er til for å spises!

Håper du oppnår dimensjonen av din barndom der du angrer på det du gjør pga dine glede og ro du hadde den tid samtidig som du oppnår gaias dimensjon av naturen slik at du dør med hjerteinfarkt.

OldHP

Medlem
Stakkars deg adeneo.

Lurer på hvordan det skal gå med meg som spiste burger med bacon til middag og brødskive med salami til kveldsmat.

Nevnte jeg at det ble salami til frokost også?

Den vestlige verden er den som spiser mest gris og hjerteinfarkt er mye høyere her enn nede i Asia og Afrika der vegetarianisme er mer utbredt. Bare skamfulle mennesker går imot den eksterne natur.

Sist redigert:

adeneo

Medlem
Du er jo helt i disneyland?

Store deler av Afrika er muslimsk og spiser derfor ikke svin, men hvis du tror gjennomsnittlig levealder er høyere av den grunn så tar du feil, selv om død fra hjerte/kar sykdommer er betydelig lavere, noe som sannsynligvis kommer av at når gjennomsnittlig levealder er rundt førti år så dør de fleste før de får slike problemer.

Wikipedia har en egen side for forventet levealder i henhold til nasjon, og deler av Afrika og andre muslimske land, blant annet i midtøsten er overrepresentert på bunnen av den listen av forskjellige årsaker, sannsynligvis har det ingenting med at de ikke spiser gris, men det samme kan sies andre veien.

Asiatiske land som Kina, Japan, Singapore osv. kommer svært godt ut på den listen, sammen med mange Europeiske land, som for eksempel Norge.

Ettersom du snakker om Østen, så er Kina verdens største konsument av gris, og rundt 50 millioner tonn svin konsumeres hvert år, hele EU konsumerer rundt 20 mill tonn, mens USA ligger på rundt 10 mill tonn. Japan og Singapore er også noen av de mest "grisete" nasjonene i verden, og dette gjelder også per kapita (altså per innbygger).

Etter å sammenlignet listen over forventet levealder med listen over de landene som konsumerer mest gris er det rimelig innlysende at å spise gris ikke umiddelbart fører til den sikre død.

Ut i fra statistikken så driter jeg i hele Gaia og tar heller et hjerteinfarkt i syttiårene i stedet for å få jernmangel eller mangel på vitamin B12 i førtiårene fra å bare ha spist kaninmat, som en bonus kommer gleden av å proppe i meg deilig gissegiss og mø-mø.

OldHP

Medlem
Forventet levealder har ikke nødvendigvis noe med hjerteinfarkt, mange jeg vet om har hatt hjerteinfarkt uten at de har dødd av det. Beklager derimot det jeg sa til deg om død etc. men har opplevd en del traumer med den måten grisene blir behandlet for selvfølgelig ikke snakke om de andre dyrene heller. Husk, statistikk er ikke så enkel å gjennomføre som en del skal ha det til, å spørre 30.000 nordmenn og lage et resultat som gjelder for alle nordmenn blir feil. Tviler sterkt på at de bak din statistikk har spurt alle beboere i de ulike nasjonene som de mener de har.

Sist redigert:

zapotek

Medlem
Det sies jo at det er viktig med originalt innhold på nettsider, og denne har i høyeste grad det :D

Ludus

Medlem
Header: det er altfor høy.

Bakgrunn: teksten skal ha en god kontrast, på hvit eller ensfarget bakgrunn.

Høyrebar: jeg ser, med Firefox, altfor rom mellom boksene.

Topp