Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Joomla laster tregt?

picxx

Well-Known Member
Bytte til wordpress :D

Litt seriøst.. personlig startet jeg faktisk med mambo (nå joomla) på mine første nettsider og var rimelig godt fornøyd, men etter at de forket ut med joomla og fortsatte utviklingen ble også min oppfatning av cms'et at for hver oppdatering ble cms'et tyngre og tyngre og laste....gikk derfor over til wordpress og har ikke angret.
Litt ot, men da jeg ikke har peil på hvordan man kan optimalisere joomla til å laste kjappere ble det slik :)
 

allegretto

Medlem
Har utviklet mange nettsider basert på joomla og har ikke hatt problemer med hastighet. Med joomla 1.5 er ikke dette noe problem slik jeg ser det. Var vel heller problem med joomla 1.0 ... og enkelte treige templates
 

Nutz

Med lem
Sjekk "Innstillinger for hurtiglagring" under Global konfigurasjon->system..

Aktiver hurtiglagring (Cache), da slipper server å bygge opp siden med masse SQL-oppslag for hver sidevisning. Men dette hjelper lite dersom det er båndbredde ut fra server som er problemet. -Da kan det å aktivere "GZIP Page Compression" løsningen..
 

Nutz

Med lem
Kanskje ikke så Joomla-spesifikk, men muligens en faktor som er verd å sjekke.
.htaccess blir ofte brukt som "fattigmanns brannmur" til å blokkere tilgang for plagsomme IP-adresser, blir denne filen for stor så trekker det ned hastigheten merkbart.

Så hold størrelsen på denne filen til et minimum, men for all del ikke slett, kan være endel inni der som må være der for at scriptet ditt og siden din skal kunne fungere skikkelig..
 
Topp