Jobber med oppgradering, trenger tilbakemelding

Hei Folkens.

Jeg jobber med en lenge etterlengtet (av meg) oppgradering av nettsiden min, Spill, vitser og humor. Jeg har jobbet hardt med å få til en bedre og enklere opplevelse av nettsiden. Det skal være lett å finne innholdet, uten alt for mye utenomsnakk og overflødig innhold.

Trenger konstruktive tilbakemeldinger. Blir selvfølgelig stolt og glad hvis dere bare synes godt om den, men jeg trenger tilbakemeldinger på brukeropplevelse og om det funker etter intensjonene.

Lenken er: Hjem

På forhånd takk!

Liker det nye designet mye bedre enn det gamle. Noe som trekker ned er at designet minner meg litt om popup-reklamesider. Er det en grunn til at noen skal registrere seg? Vil noen komme til å registrere seg? I tilfelle kan det være en idee å legge inn at man kan logge inn med Facebook?

Siden er ikke ferdig SEO-optimalisert, regner med at du kanskje er klar over det? Jeg ville ikke brukt bilder der det kunne vært brukt tekst. Google har problemer med å tippe hva bilder skal bety.

Jeg ville fokusert mer på det som er viktig for siden din. Det er spillene, derfor ville jeg gjort headeren mindre, og for eks. hatt "topp spill" på høyre side.

• Noe som trekker ned er at designet minner meg litt om popup-reklamesider.
Jeg er ikke helt sikker på hva du mener her :(
  • Er det en grunn til at noen skal registrere seg?
Godt poeng. SKal tydeliggjøre hvorfor.

• Siden er ikke ferdig SEO-optimalisert, regner med at du kanskje er klar over det
Jepp, tar det til sist, før jeg slipper det nye systemet.

• Jeg ville ikke brukt bilder der det kunne vært brukt tekst. Google har problemer med å tippe hva bilder skal bety.
Jeg var litt i tvil her selv, men etter en del lesing, så kommer det frem at det er ok med bilder, så lenge man bruker alt tags. Altså, i dette tillfellet mine overskrifter. Det er selvfølgelig ikke en erstatning for tekst, men da dette er rene overskrifter, tror jeg det er ok. Om de har like stor påvirkning som H tags vet jeg ikke, men jeg valgte å gå for å designe for brukeren, ikke google i dette spesifike tilfellet.

Ellers tusen takk for at du tok deg tid til å sjekke ut siden min!

PS: Beklager sein tilbakemelding. Webforumet var nede et par dager, og så glemte jeg rett og slett å sjekke tilbake :p

Ang. designet så synes jeg det virker ubalansert. De mørkeblå boksene (spill gratis, morsomme bilder...) blir veldig dominerende. Sidebaren lengst til høyre blir alt for lett og klarer ikke å få sidens symetri til å stemme. Kanskje sidebarene burde byttet plass - eller i alle fall flyttet de tyngste (visuelt ment) elementene ut på siden?
Synes det passer med flere farger på en slik type side, men det ble kanskje litt mange varianter av farger som tar opp blått og grønt.
Lykke til!

CB-Web

Medlem
Liker designet på den nye siden.. Synes designet er "søtt og sjarmerende" :D

Beavis and butthead er tilbake! :D

Topp