Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg undres....

Beergear.no

Medlem
Har noen spørsmål i forhold til Google som jeg håper noen kan svare på.

1. Hva kommer det av at om vi søker på Dyrebutikk så kommer vi opp på alt i fra 1 plass til 8 plass.
Det varierer etter hvor jeg søker. 1 etg. kjeller, utenfor huset, mobilt bredbånd i bilen og til og med etter hvilken browser jeg bruker. (IE og Chrome)
Har passet på at jeg ikke står logget inn hos Google på noen av maskinene.

2. Når jeg kjører en site:Bristols.no med og uten www (bristols.no er videresendt til www) så får jeg opp alt fra 480 til 5250 resultater. Det varierer om det høyeste antallet er på www. adressen eller den andre. Noen ganger er begge to på 5250.
Men oftest er en på ca 5250 og en på ca 480.

3 Er det dumt av meg å videresendte all trafikk fra en nettbutikk jeg drev tidligere (tropefisk) til min nye nettbutikk? Vi drev den i 5 år, hadde mange faste kunder og får mange treff derfra hver eneste dag. Begge nettbutikkene solgte varer til dyr, men tropefisk hadde naturlig nok størst fokus på akvarium og hagedam. Bristols har fokus på kjæledyr generelt og selger pr i dag ikke akvarie utstyr.
 

Web2000

Medlem
De ulike maskinene og nettleserne har som regel ulike innstillinger som gir litt ulike resultater ved søk. Dette er innstillinger som går på faktorer som språk og geografisk område osv. I tillegg vil google lagre historikk over ditt "surfe mønster" på nettet, og presentere søkeresultater ut ifra dette. Dett vil igjen kunne gi forskjeller mellom resultatene dine på de ulike maskinene i huset. Hvis du bruker kvasir.no så vil du få et mer stabilt og representativt søk/resultat.

Har noen spørsmål i forhold til Google som jeg håper noen kan svare på.

1. Hva kommer det av at om vi søker på Dyrebutikk så kommer vi opp på alt i fra 1 plass til 8 plass.
Det varierer etter hvor jeg søker. 1 etg. kjeller, utenfor huset, mobilt bredbånd i bilen og til og med etter hvilken browser jeg bruker. (IE og Chrome)
Har passet på at jeg ikke står logget inn hos Google på noen av maskinene.

2. Når jeg kjører en site:Bristols.no med og uten www (bristols.no er videresendt til www) så får jeg opp alt fra 480 til 5250 resultater. Det varierer om det høyeste antallet er på www. adressen eller den andre. Noen ganger er begge to på 5250.
Men oftest er en på ca 5250 og en på ca 480.

3 Er det dumt av meg å videresendte all trafikk fra en nettbutikk jeg drev tidligere (tropefisk) til min nye nettbutikk? Vi drev den i 5 år, hadde mange faste kunder og får mange treff derfra hver eneste dag. Begge nettbutikkene solgte varer til dyr, men tropefisk hadde naturlig nok størst fokus på akvarium og hagedam. Bristols har fokus på kjæledyr generelt og selger pr i dag ikke akvarie utstyr.
 

Beergear.no

Medlem
Sikkert riktig, men det som forundrer meg er at resultatene varierer på samme maskin med samme browser, Fra 1 plass til 8 plass.
Det er kanskje her historikken kommer inn i bildet...
Er ikke alltid like lett å bli klok på Google, men det er vel det som er meningen... :)
 

Beergear.no

Medlem
Takk for tipset.
Så i alle fall litt bedre ut. Gikk opp fra 17 plass til 6 plass.
Kan vel ikke klage alt for mye på det når jeg slett ikke er noen SEO ekspert,
og vi åpnet butikken 1 mai 2010.
De som ligger foran har vært på nett langt lengre enn oss ser jeg.
 
Topp