Jeg trenger et automatisk sytem

Dseller

Medlem
Jeg trenger et system som gjør følgende:

Kunden skriver inn navn, nummer, adresse osv.. også trykker på bestill, når kunden har bestilt får kunden produktet med engang.. Men kunden får også produktet hver 3 måned etter det.

kunde bestiller 1 Januar
Neste ordre er 1 April
Neste ordre er 1 Juli
osv..
osv..

Så jeg trenger et system som husker dette for meg...

Det beste hadde vært et system som automatisk registrerer kunden, så forteller systemet meg at jeg har fått en ny kunde (1 januar) da sender jeg ut produktet med engang også regner systemet automatisk ut neste gang jeg skal sende ut en vare (1 April)

Om dette ikke lar seg gjøre kan jeg nøye meg med:

1: kunde bestiller
2: jeg får navn, nummer, adresse på mail og manuelt legger til kunden i systemet
3: systemet holder oversikt og regner ut når jeg må sende neste ordre.

Noen som vet om et system som gjør dette for meg? evt noen andre måter å løse dette på?

adeneo

Medlem
Du trenger en database til å lagre kunder og registreringsdatoen i, eller eventuelt bare en tekstfil dersom pågangen ikke er så veldig stor.

Så trenger du en cron jobb (wordpress har en fake wp_cron funksjon) som kjører et script som sjekker de dataene, daglig, ukentlig eller hva som måtte passe.
Det scriptet finner de kundene som registrerte seg på de datoene som faller innenfor et eller annet system, og sender deg infoen på mail.

Lett som en plett !

Dseller

Medlem
Du trenger en database til å lagre kunder og registreringsdatoen i, eller eventuelt bare en tekstfil dersom pågangen ikke er så veldig stor.

Så trenger du en cron jobb (wordpress har en fake wp_cron funksjon) som kjører et script som sjekker de dataene, daglig, ukentlig eller hva som måtte passe.
Det scriptet finner de kundene som registrerte seg på de datoene som faller innenfor et eller annet system, og sender deg infoen på mail.

Lett som en plett !

Hørtes bra ut! Får undersøke dette med cron jobb, så får jeg se om jeg skjønner noe. ;)

Smbinfo

Medlem
Dette er vel ikke et system i seg selv slik beskrevet over?

Poenget her er vel at det er abonnement på et vis? Hvor det er fakturert/levert så så ofte samt at det kan sies opp?

Tar jeg ikke feil skal det også legges ved en faktura hver 3. måned? Eller betaler de alt første gangen?

Uni Micro som jeg har kjennskap til har et slikt abonnementssystem (med direkte kobling til nettbutikk), 24sevenOffice har "repeterende faktura", visma har helt sikkert sin løsning.

I tillegg er jeg ikke overrasket om det er laget noe lignende i Magento, Drupal eller Wordpress. Eneste bakdelen her er evt det formaliakravene man stiller i norge til fakturaserier etc. I tillegg må du da ofte sende en rapport til regnskapsfører og be ham føre dette, evt føre det selv, isteden for at det går rett inn i regnskapet.

Sist redigert:

Dseller

Medlem
Dette er vel ikke et system i seg selv slik beskrevet over?

Poenget her er vel at det er abonnement på et vis? Hvor det er fakturert/levert så så ofte samt at det kan sies opp?

Tar jeg ikke feil skal det også legges ved en faktura hver 3. måned? Eller betaler de alt første gangen?

Uni Micro som jeg har kjennskap til har et slikt abonnementssystem (med direkte kobling til nettbutikk), 24sevenOffice har "repeterende faktura", visma har helt sikkert sin løsning.

I tillegg er jeg ikke overrasket om det er laget noe lignende i Magento, Drupal eller Wordpress. Eneste bakdelen her er evt det formaliakravene man stiller i norge til fakturaserier etc. I tillegg må du da ofte sende en rapport til regnskapsfører og be ham føre dette, evt føre det selv, isteden for at det går rett inn i regnskapet.

Kunden betaler ikke hele summen på engang nei, jeg tenkte å sende faktura MED varen hver 3 mnd (er det egentlig lov å sende faktura med varen?)

spikre

peterhamre.no
Ja, det er selvfølgelig lov å legge faktura med pakken.

Jo, det gjør det... Når en faktura er opprettet automatisk, antar jeg du mottar et varsel om det (hvis du velger at du vil sende selv, ikke per epost eller av Conta). Dette varselet sier jo egentlig bare at det er opprettet en faktura, men du er klok nok til å forstå at du selv kan bruke varselet som en "påminnelse" om at en ordre skal sendes.

Dseller

Medlem
Ja, det er selvfølgelig lov å legge faktura med pakken.

Jo, det gjør det... Når en faktura er opprettet automatisk, antar jeg du mottar et varsel om det (hvis du velger at du vil sende selv, ikke per epost eller av Conta). Dette varselet sier jo egentlig bare at det er opprettet en faktura, men du er klok nok til å forstå at du selv kan bruke varselet som en "påminnelse" om at en ordre skal sendes.

Om jeg får varsel på det så hadde det vært perfekt, skal undersøke det litt nermere.

Takk for forslaget :)

Dseller

Medlem

Kunne du bekreftet/avkreftet dette @Hansson?

Dseller

Medlem
Hvorfor skulle det ikke være lov å sende fakturaen sammen med varen? det gjøres jo f.ex. hele tiden for bokklubber og liknende.

Hvorfor dette ikke skulle være lov vet jeg ikke.. Men jeg MENER jeg har lest at dette ikke er lov, men man skal jo også være kritisk til kildene da..

Kan også bekrefte at man får en mail om at det har blitt opprettet en ny faktura når man bruker gjentagende-funksjonen hos conta

Det er fantastisk, da er det problemet ute av verden! :D

Topp