Javascript nedteller

kongen

kongemedlem
Takk for svar :)
Ser at man må sette en dato som scriptet teller ned til,
men jeg er ute etter et script som teller ned fra
20 minutter til null etter at leser havner på nettstedet
(uavhengig av når han kommer til nettstedet).

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg trodde egentlig du kunne dette siden du vet at f.eks * i mysql select ikke er bra og bruke når de er for mange rader i en database. Gjør som Olafmoriarty sier, finn ut hva tiden er om 20 minutter og sett telleren til å telle ned fra denne tiden.

Finn tiden: $time=time() + 1200;
Vis tiden i riktig format: $time=date('m-d-Y h:i A', $time);

Da har vi tiden om 20 minutter vist i riktig format. Da kommer det jeg er usikker på, hvordan / om vi faktisk kan bruke denne stringen direkte i Javascriptet. Jeg har funnet en god del informasjon i Google om hvordan vi bruker en phpstring i et Javascript, men jeg er ikke sikker på om det gjelder slike Javascriptgreier som dette her eller om det gjelder .js-filer.

<script language="JavaScript">
TargetDate = "$time";
BackColor = "palegreen";
ForeColor = "navy";
CountActive = true;
CountStepper = -1;
LeadingZero = true;
DisplayFormat = "%%D%% Days, %%H%% Hours, %%M%% Minutes, %%S%% Seconds.";
FinishMessage = "It is finally here!";
</script>
<script language="JavaScript" src="http://scripts.hashemian.com/js/countdown.js"></script>

(en ting som er å legge merke til. det er ikke mer enn et par dager siden jeg satte meg inn i time() & date(), så her kan jeg kategoriseres som helt dønn fersk og evt feil tar jeg ikke noe ansvar for. :)

Sist redigert:

tyr897

Medlem
Hvis du bare skal telle ned 20 minutt, kan du jo bare telle oppover istedet.

Hva er det du ønsker å oppnå? Dersom det bare skal utføres en handling om 20 minutter, kan du jo ganske enkelt bruke setTimeout().
Hvis du også skal vise en nedteller, bruker du i tillegg setTimeout til å oppdatere en tekst en gang i sekundet med 20*60 sekunder - antall sekunder gått.

Topp