Ja.. da var det CSS.. IGJEN da..

Gomlers

Member
Jeg har tåpelige CSS problemer igjen.. noen som kan hjelpe meg her? - Gjerne så fort som mulig..

Istedet for å forklare, så har jeg laget et bilde som forhåpentligvis klarer å gjengi slik jeg vil ha det.

Den blå rammen er det jeg ser for meg som cointainer rundt.
De rød taler vel for seg selv..
Den sorte er rundt hele siden..

Det er hele den blå jeg trenger hjelp til.

div_oppsett.png

Jeg skjønner bare ikke det her med float left og float right og clear both.. alt hopper jo rundt som om kring hele tiden..

Helge

Profesjonell Googlesøker
lag en div som du kaller wrap eller noe i den duren, som du åpner før alle de andre, og lukker der du vil avslutte den

så setter du bare margin: uppx rightpx downpx leftpx; i #wrap.

Vil ikke det fungere ?

Gomlers

Member
Tror ikke det er bredden.. alt fungerer jo som det skal ,men produktinformasjonen driver å wrapper seg opp i "Pris" og "enkel info", og hvis jeg setter noe sånt som clear:both; så hopper produktinformasjonen 20 linjer ned...

Caper: har prøvd ;) - funka ikke, men takk for forslaget!

Ole

Medlem
Et skudd i blinde, men prøv å sette inn dette etter enkel info
Kode:
<div style="clear:both">&nbsp;</div>

Gomlers

Member
Caper: Enig, men koden er litt influkt.. delt opp i 4 require filer ;) - så dermed blir det ikke så enkelt allikevel.. zen cart er litt problematisk til tider..

Ole: Takk for forslaget, skal prøve dette!

Er det sånn at clear: both skal stå på det elementet under (left og right floatene)?

Gomlers

Member
RESOLVED med en annen løsning...
brukte istedet position:relative...

Men fy faan.. nå er jeg lei av CSS og I.E både 6.0 og 7.0.
Internett Explorer suger rett og slett max!

tyr897

Medlem
Det du gjør er å lage en container (den blå), float det som skal floates og lage en <br style="clear: both;"> etterpå. Er som regel det "magiske" som skal til på slike layout problemer.

Gomlers

Member
tyr:-
Hjertelig takk for svar, men jeg prøvde clear:both, jeg prøvde tilogmed å cleare left og right også.. men da bare hoppet det nederste elementet 200px for langt ned.. sikkert en feil et sted, men jeg gadd ikke mer, så derfor ordnet jeg det med litt jalla relativ plassering.. det får enkelt og greit bare duge til jeg orker og har tid til å se på det igjen...

Men takk for svar, og forresten:
I hvilket element skal jeg sette clear:both?
Det elementet UNDER de som er floata, eller skal jeg cleare selve elementet jeg floater?
Skjedde det samme uansett hva jeg cleara ;)

Topp